Economia27/08/2016

Les grans multinacionals es comprometen a pagar el mateix a homes i dones

Un total de 29 empreses, entre les quals hi ha Facebook, Apple, Microsoft, Coca-Cola, Nike i Visa, han signat un compromís formal impulsat per la Casa Blanca

Ara / Agències
i Ara / Agències

Barcelona / WashingtonLes multinacionals més famoses del món s'han compromès públicament a reduir la bretxa salarial entre els seus treballadors i treballadores. Concretament, Apple, Microsoft, Facebook i 26 empreses més com Coca-Cola, General Motors, Nike o Visa s'han adherit a una iniciativa impulsada pel president dels Estats Units, Barack Obama, en què aquestes empreses signen un compromís formal amb la Casa Blanca.

"El 2016, les dones continuen guanyant només 79 cèntims per cada dòlar que guanya un home de mitjana", diu la directora de política domèstica de la Casa Blanca, Cecília Muñoz, en un comunicat publicat al blog oficial de la Presidència. "Aquesta xifra es redueix als 64 cèntims per a les dones afroamericanes, a 59 per a les nord-americanes i a 54 per a les llatines", afegeix.

Cargando
No hay anuncios

La crisi redueix encara més el nombre de dones directives

El comunicat assegura que aquestes companyies han signat el seu compromís de complir un conjunt de mesures que passen per revisar el pagament de les hores extres, les contribucions a la jubilació i la Seguretat Social, i també les possibilitats de promoció laboral.

Cargando
No hay anuncios

Fins ara, hi ha 50 empreses que s'han compromès a "fer una anàlisi anual sobre el pagament als seus treballadors en l'àmbit de gènere i revisar els seus processos de contractació i promoció" per "reduir qualsevol possible biaix inconscient i les barreres estructurals", apunta la Casa Blanca.

El mateix comunicat recull declaracions de les empreses en què, per exemple, Apple assegura que al llarg de l'últim any ha aconseguit eliminar totalment la bretxa entre els seus treballadors i treballadores. Al seu torn, Facebook assegura que a la seva empresa els homes i les dones cobren el mateix, mentre que Microsoft assegura que està compromès al respecte però no afirma que ja sigui un fet.

Cargando
No hay anuncios

A banda d'aquestes, han signat l'acord multinacionals com Unilever, Target, CVS, IBM, Intel, Dropbox, MailChim o Mulesoft.