Aquesta és la nova imatge turística de Mallorca
El expert en brànding, Andy Stalman, al costat de l'equip TOTEM Brànding, ha estat l'encarregat de dirigir el projecte
PalmaEl Consell de Mallorca ha presentat aquest dilluns la seva nova identitat turística per a Mallorca. Per una banda, s'ha creat una marca nova en la qual s'aglutinen, segons expliquen, alguns dels elements més diferenciadors de l'illa, com són els seus colors i tonalitats i la tradició i l'artesania també s'integren com a elements configuradors de la nova imatge, inspirada en els dibuixos de l’ikat o teles de llengües de Mallorca. D'altra banda, s'han establert dos eslògans principals: l’adreçat als residents a l'illa, per als quals Mallorca és "Ca nostra", i als residents temporals o visitants, per als quals Mallorca es presenta com "L'illa del demà", deixant patent que s'espera el seu respecte i amor per la terra que visitaran, igual que si fos casa seva.
La nova identitat ha estat creada per l'expert en brànding, Andy Stalman, al costat de l'equip TOTEM Brànding, que van dur a terme un cicle de prop de 100 entrevistes i trobades amb una representació àmplia del teixit social i econòmic de l'illa en les quals es varen recollir les visions, preocupacions i aspiracions dels mallorquins sobre el futur del turisme a la seva illa. En cadascuna d'aquestes trobades es va parlar de turisme responsable i de convivència, així com de la importància de mantenir l'essència de l'illa per a continuar sent una destinació única, de referència internacional, alhora que un bon lloc per a desenvolupar el projecte de vida, expliquen des del Consell.
A la presentació, que ha tingut lloc a l'Auditorium de Palma, han estat presents el president del Consell Llorenç Galmés, el conseller de Turisme José Marcial Rodríguez, la directora de Turisme Susanna Sciacovelli i l'expert en brànding Andy Stalman i el personal de TOTEM Brànding. Segons han assenyalat des del Consell, la nova identitat turística per a Mallorca es fa des de d'una estratègia polivalent i des de la gestió de ser "no sols una destinació turística, sinó també i, per damunt de tot, la llar dels seus residents".
Llorenç Galmés ha assegurat durant la presentació que "és un orgull" que el turisme "sigui el motor econòmic principal de l’illa". "Però si volem continuar sent líders i pioners, hem d’apostar per una estratègia nova basada en les persones i en el turisme responsable i respectuós amb el medi ambient i la comunitat local", ha matisat. Galmés ha destacat que amb la nova marca Mallorca, volen "reposicionar l’illa, no per atreure més turistes, sinó per projectar-se al futur de forma responsable, conscient i sostenible sense perdre rellevància i lideratge".
Tal com ha dit, "en aquesta etapa nova, el Consell de Mallorca té molt clar la seva aposta per créixer en valor i no en quantitat". El president de la institució insular ha afirmat que "des d’ara, Mallorca disposa d’una identitat pròpia, però la presentació d’avui va molt més enllà d’un canvi de logotip". "És un canvi de mirada estratègic amb el qual volem potenciar i enfortir tots aquells valors que fan de Mallorca una terra única i redefinir el nostre model turístic cap a un enfocament més responsable i equilibrat", ha remarcat.