Cabify llança a Barcelona les seves motos elèctriques compartides

La flota de Movo arrenca amb 500 vehicles a la capital catalana

Cabify entrarà amb una flota inicial de 500 motos elèctriques.
Paula Solanas
28/08/2019
2 min

BarcelonaCabify lliurarà una altra batalla a Barcelona a més de la de les VTC. A part dels trajectes en cotxe per competir amb el taxi, la plataforma va estrenar dimecres a la capital catalana les motos elèctriques compartides de la seva marca Movo. La start-up de mobilitat espanyola desplegarà una flota de 500 vehicles, malgrat que la seva intenció és incrementar progressivament la densitat de motos disponibles. “Estem molt satisfets d’ampliar el nostre radi d’actuació amb la incorporació d’una ciutat referent com Barcelona en el segment de la micromobilitat”, va explicar en un comunicat Mariano Silveyra, el president de Cabify a Europa.

De fet, durant els primers mesos d’implementació els usuaris també podran reservar les motos de Movo a través de l’aplicació per a VTC. La tarifa d’arrencada serà de 20 cèntims per minut, una mica per sota de la mitjana dels preus del sector de la mobilitat compartida, que en els últims anys ha viscut un boom de companyies a la capital catalana. Així doncs, Cabify remarca que els usuaris podran fer un trajecte de cinc minuts per un euro. Movo competirà amb altres operadors consolidats a la ciutat com eCooltra, Yego, Scoot o Acciona.

La companyia de micromobilitat ja està activa a Màlaga, València i Madrid, en aquest últim cas amb dos serveis: de motos i de patinets elèctrics compartits. L’estratègia global de Movo és arribar a desplegar més de 20.000 vehicles i aterrar a noves ciutats durant els pròxims mesos. Movo està participada per Maxi Mobility Spain, una de les societats amb les quals funciona l’entramat de Cabify. Tot i així, la marca de motos i patinets manté una certa independència operativa de la plataforma de vehicles VTC.

Cal recordar que a Barcelona Cabify opera ara amb un model qüestionat per la Generalitat de Catalunya. Per esquivar el decret del Govern que obligava els seus cotxes a esperar 15 minuts abans d’iniciar els trajectes, l’empresa va fer servir un truc legal amb el qual els usuaris només havien de complir amb aquest temps en el seu primer trajecte. El departament de Territori ja ha obert diversos expedients sancionadors contra Cabify, però encara no s’han resolt de manera definitiva.

A l’espera de la normativa

En el sector de la mobilitat compartida, Cabify ha pogut començar a operar a Barcelona sense obstacles, però d’aquí uns mesos aquesta indústria tindrà finalment unes normes més definides. El juliol passat l’Ajuntament de Barcelona va llançar el decret pel qual les motos i bicicletes d’ús compartit hauran de demanar una llicència per poder circular.

Aquests permisos seran limitats i es repartiran per sorteig, però el consistori encara no ha definit amb quins criteris es farà el procés. En el cas de les motos s’atorgaran 6.958 llicències, i en el de les bicicletes, 3.927. A més, com va avançar La Vanguardia, l’equip d’Ada Colau ja ha comunicat al sector que té la voluntat de regular també les flotes de patinets elèctrics compartits, ara amb un marc normatiu incert.

stats