Caixa Colonya obrirà noves oficines en plena reducció presencial del sector financer
L'única caixa d'estalvis de les Balears aprofita els seus bons resultats per créixer i reivindica el tracte amb el client com a oportunitat de negoci
PalmaEn plena retirada de les oficines bancàries, i de constants queixes dels ciutadans per la dificultat d'accedir al model tradicional dels serveis financers, Caixa Colonya va contra corrent. L'entitat, que és una de les úniques dues caixes d'estalvis de tot l'Estat, juntament amb la d'Ontinyent, ha decidit atendre la demanda que està rebent i aprofitar els bons resultats per créixer amb tres noves oficines, que anirà obrint progressivament els propers mesos. Palma i Sóller, on encara no en té cap, són dues de les localitats escollides per a aquesta estratègia d'increment de la seva oferta.
El president de l'entitat, Pep Cifre, ha explicat a l'ARA Balears els motius pels quals van en sentit completament contrari al rumb del sector en general, que no atura de tancar oficines. "Nosaltres treballam molt orientats a la presencialitat. Per descomptat que no fugim de les tecnologies, són imprescindibles avui per poder operar i hem fet una important inversió per millorar la nostra banca online, però dins l'ADN de Caixa Colonya hi ha el contacte amb el client. Per a nosaltres, saber el que li passa, el que necessita o compartir-ne els reptes és una oportunitat de negoci, no un problema", explica.
Caixa Colonya ja té una xarxa de 22 oficines i els darrers anys s'ha vist beneficiada per la fuita d'alguns clients d'altres entitats molt més grans, que cercaven un model més semblant a la banca tradicional. Ha obtingut el 2022 els millors resultats de la seva història. "Nosaltres no podem apostar per reduir els costos del servei, que és el que fan altres entitats de perfil diferent del de Colonya. Precisament, hem d'invertir en aquest servei, perquè és el que ens fa diferents i el que demana el nostre client, i també la gent que ens cerca com a opció", destaca el president de l'entitat, Pep Cifre, que té clar que la filosofia de l'entitat no és la de cercar rendiments per la via de la venda de productes i serveis no financers, com estan fent altres. Feim banca propera i activitat clàssica sense vendre altres productes com electrodomèstics", sentencia.
Un altre dels trets diferencials de l'entitat és l'obra social. Les caixes estan obligades per estatuts a destinar a l'activitat social els marges de l'explotació, per retornar a la societat el que vindrien a ser els beneficis. En aquest sentit, la desaparició de totes les caixes de l'Estat ha fet que la seva presència sigui encara més important i, sobretot, que puguin promocionar aquests valors de manera exclusiva. L'estalvi ètic, creat l'any 1999, és un dels productes que més han crescut els darrers anys: prop de 20.000 dipòsits amb els quals el client no cerca una rendibilitat monetària estrictament, sinó social. Els recursos d'aquest fons serveixen per finançar projectes amb criteris ètics i solidaris. "L’any 2023 repartirem en obra social un import històric d'1 milió d’euros. Aquesta quantitat ha estat possible gràcies als resultats més importants des que existeix la nostra entitat", afirma amb orgull.