Calvià incrementa un 42% el pressupost per a promoció turística el 2024
També han canviat el nom de la Fundació Calvià 2004, que passa a denominar-se Fundació Calvià 365
PalmaL'Ajuntament de Calvià ha incrementat un 42% el pressupost per a la promoció turística del municipi per a l'any 2024 fins a assolir gairebé 1,8 milions d'euros. La intenció del pla estratègic per a l'any vinent és la potenciació de la marca Calvià, l'ampliació d'esdeveniments esportius, culturals i gastronòmics, la ruptura de la corba d'estacionalitat i l'aposta pel turisme MICE (reunions, incentius, conferències i esdeveniments). Per això, també han canviat el nom de l'antiga Fundació Calvià 2004, que passa a denominar-se Fundació Calvià 365.
Segons han informat aquest dimarts, el patronat de la Fundació, que està integrat per representants de les associacions hoteleres d'Illetes - Cas Català, Peguera, Cala Fornells, Portals, Bendinat, Palmanova, Magaluf i Santa Ponça, ha aprovat el canvi de denominació, el nou pressupost i els eixos d'acció i promoció turística per a l'any que ve. El pressupost, d'1.784.858 euros, es divideix en tres partides: gestió (264.517 euros, un 15% més); promoció i branding (239.659 euros amb un increment d'un 13%) i esdeveniments (un 72% més per assolir els 1.280.632 euros).
El batle de Calvià, Juan Antonio Amengual, ha assenyalat que el principal objectiu del pla estratègic passa per "rellançar i desenvolupar la marca Calvià". Per això, segons ha dit, es reforça "la presència en fires i esdeveniments professionals, la col·laboració amb agències de comunicació estrangeres i la captació de periodistes especialitzats del sector als mercats emissors". D'aquesta manera, Calvià pretén aconseguir la ruptura de la corba d'estacionalitat més enllà de l'estiu.
Sobre l'augment de la partida destinada a esdeveniments, Amengual ha explicat que s'incrementa el nombre d'esdeveniments esportius, alguns de caràcter internacional, com la Challenge Peguera, culturals i gastronòmics fora de temporada. "Aprofitarem que a Calvià tenim quatre estrelles Michelin. Això s'ha de fer valer i ensenyar al món tot allò que podem oferir", ha dit. Segons el primer edil, els esdeveniments a la destinació es focalitzen en els mesos de març, abril, octubre i novembre perquè el sector pugui fer el tancament més tard i avançar l'obertura.
Per part seva, la secretària de la fundació, María del Carmen Peñas de Haro, ha anunciat la inclusió de Calvià com a municipi consorciat a Traveller Made-Serandipians, un conglomerat de consellers de viatges de luxe del món amb més de 300 agències i presència a 60 països. "Ha estat una llarga negociació, però ho hem aconseguit, ens han acceptat", ha dit, i després ha afegit: "A partir del gener posam en marxa amb ells un pla de màrqueting per posicionar Calvià com a destinació de luxe".