Economia26/02/2017

Les dades dels seus clients seran el pròxim negoci de Telefónica

L'operador presenta la seva quarta plataforma, que no es basarà a cobrar a les empreses per la informació dels usuaris, com havia suggerit el seu president

Paula Solanas
i Paula Solanas

BarcelonaLes nostres dades són el petroli del segle XXI, cobejades per totes les empreses d'internet. Telefónica ha presentat aquest diumenge durant el MWC-17 la quarta plataforma perquè els seus clients puguin veure quines de les seves dades gestiona l'operador. Aquest projecte, batejat com a Aura, vol obrir la porta a fer que els usuaris puguin cedir aquesta informació (per exemple, a canvi de descomptes) a proveïdors de serveis digitals que la vulguin fer servir per oferir-los productes més personalitzats.

"Has de poder emportar-te les teves dades on vulguis", ha explicat Chema Alonso, el cap de dades de Telefónica, que ha dit que l'Aura es basa en la intel·ligència artificial. Tot i així, la companyia no ha confirmat si cobrarà per aquesta funció d'intermediari, encara que Alonso ha dit que ho estan estudiant. Amb aquesta presentació, la companyia ha hagut de matisar les paraules del seu president, José María Álvarez-Pallete, que va donar a entendre que faria pagar empreses com Facebook o Google per les dades dels seus clients.

Cargando
No hay anuncios

Telefónica també s'ha apuntat a la moda dels xatbots amb un assistent de reconeixement de veu que faciliti les gestions dels seus clients. A través de l'Aura (té el mateix nom que la quarta plataforma), els usuaris podran interactuar per saber els serveis que tenen contractats o demanar que bloquegi algun dels dispositius connectats al 'router' de casa. "Et farà descobrir quines possibilitats tenen les teves dades", ha explicat Alonso.

En aquest sentit, Pallete ha assegurat que la plataforma serà "un ecosistema obert" que incorporarà socis com Facebook, Unicef o CaixaBank. Aquests socis podran demanar dades als usuaris a canvi de serveis més personalitzats i es presentaran durant l'any que ve. No obstant això, la companyia no ha volgut concretar si acabarà cobrant per aquesta mediació, que de moment és gratuïta.