Consultori empresarial
Economia28/09/2022

Com abordar un acomiadament

Alexandra Masó explica com ha d'encarar l'empresari la sortida d'un treballador

Em temo que aviat hauré d’acomiadar una persona de l’empresa per la caiguda de resultats. Em podries donar algun consell de com fer-ho bé dins del que és possible? (Ona, Tarragona)

— Acomiadar és un plat de mal gust per a tothom, sobretot quan el motiu és la manca de rendibilitat. Cal que et preparis per als tres estadis d’un acomiadament; el pre-, el durant i el postacomiadament. El preacomiadament és el moment d’estructurar-lo. Aquí la gestoria juga un paper cabdal, ja que s’encarrega de preparar tota la documentació i d’orientar-nos. Si l’acomiadament és difícil (la persona porta molts anys a l’empresa o el conveni és complex) també és important comptar amb una assessoria laboral i fiscal. Encara que ens suposi una despesa ara, és important per evitar-nos ensurts més endavant.

El durant, o com gestionar l’acomiadament. Prepara’t el discurs. Improvisar, sobretot quan les emocions estan a flor de pell, és una molt mala idea. Per tant; què vols que quedi clar de l’acomiadament? Com rebatràs els possibles contraarguments? En el moment d’iniciar les converses d’acomiadament, cal que tinguis clares i gravades a la ment de tres a cinc frases que siguin els teus puntals de discurs, per repetir-les tantes vegades com faci falta, i així cloure la relació laboral amb claredat i evitant discussions estèrils. 

Cargando
No hay anuncios

Finalment, el postacomiadament o moment d’adaptació. En una empresa es fan dos tipus de tasques; les vitals, que serveixen per arribar als objectius, i les funcionals, que ens ajuden a arribar als objectius de manera més còmoda. Quan acomiades una persona per necessitats financeres, cal pensar en com absorbirem les tasques vitals que es deixaran de fer. Si per exemple, som una impremta i el nostre objectiu és aconseguir més projectes, les tasques de contacte de nous clients les ha d’absorbir algú altre, però escanejar les factures rebudes es pot deixar de fer. Separa les tasques vitals de les funcionals i assegura’t de mantenir les primeres en funcionament. Un cop s’hagin repartit, pots tornar a implementar les funcionals.

*Fes-nos arribar aquí els dubtes que tinguis sobre el teu negoci i mirarem de donar-hi resposta al Consultori Empresarial.