El comerç de Mallorca, preocupat per la caiguda de les vendes a les rebaixes d'hivern
L'augment constant de promocions, com el 'Black Friday', i l'avançament de les rebaixes han afectat negativament l'impacte de la campanya

PalmaLa campanya de rebaixes d'hivern no ha generat l'impacte esperat al comerç de Mallorca i les dades de la darrera enquesta realitzada per Pimeco reflecteixen una "preocupant" caiguda de les vendes, cosa que genera una gran incertesa al sector. Així ho ha traslladat aquest dijous la presidenta de Pimeco, Carolina Domingo, que ha subratllat que el 76,6% dels comerciants enquestats asseguren haver experimentat una caiguda en les vendes en comparació amb campanyes anteriors, mentre que només un 20% afirma haver registrat un increment positiu.
D'altra banda, només un 5% dels enquestats consideren que les vendes s'han mantingut estables respecte de l'any anterior. Entre els sectors més afectats per la baixada de vendes destaquen els de la moda i el calçat. El primer ha patit una baixada del 22% respecte de les rebaixes d'hivern del 2024 i el calçat, un 21,5%. Aquestes dades subratllen també l'impacte negatiu que han patit alguns dels principals comercials de Palma com ara Sindicat, Geranis i Velázquez.
A escala general, el 71,6% dels enquestats valoren aquesta campanya de rebaixes com a negativa, davant d'un 28,3% que la consideren positiva. Aquestes xifres reflecteixen la preocupació creixent del comerç local davant la manca de dinamisme en l'economia i el canvi en els hàbits de consum dels clients.
Segons els comerciants, l'augment constant de promocions, com el Black Friday, i l'avançament de les rebaixes han afectat negativament l'impacte de la campanya. Alguns afirmen haver vist cartells de descomptes des del 27 de desembre, fet que ha contribuït a la pèrdua de la tradicional sensació col·lectiva d'inici de rebaixes el 7 de gener.