El Consell cerca "noves vies de finançament" contra l'enquistament del conveni de carreteres
La presidenta, Catalina Cladera, ha assegurat que, malgrat que no arribi finançament estatal, hi ha 40 projectes previstos amb 50 milions de pressupost
PalmaEl conveni de carreteres continua en punt mort i el Consell de Mallorca ha assegurat que cerca noves vies de finançament per afrontar els pressupostos del 2022. "Hem de fer un pressupost realista, i per això no l'hi hem inclòs", ha explicat la presidenta del Consell, Catalina Cladera, quan se li ha demanat pel conveni durant la presentació dels pressupostos per a l'any vinent.
"No descartam altres escenaris, perquè volem assegurar el finançament de les carreteres de Mallorca", explicava Cladera, referint-se sobretot a la possibilitat d'usar el Pla Estratègic de Finançament Autonòmic dels fons europeus. "Si ens ho permet, ho farem", ha defensat la presidenta. Així i tot, malgrat no tenir el suport del conveni estatal, en el pressupost s'hi veuen reflectits 40 actuacions dins la xarxa viària amb una partida que arriba als 50 milions d'euros de "recursos propis".
Les negociacions, segons diuen, continuen en marxa. "És una feina bastant avançada", han explicat, malgrat que fa setmanes que tot semblava que s'havia de desencallar amb la darrera paraula del Ministeri d'Hisenda. Desencallar l'acord significaria fer arribar 237 milions d'euros en convenis de carreteres per als pròxims cinc anys, segons el pacte signat entre el Consell de Mallorca i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
Un conveni essencial
Cladera ho ha dit clar: "Mallorca no es pot permetre no tenir aquesta font de finançament i per això no la donam per tancada". Les pressions de Podem als Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) amb una esmena de moment no se sap si fructificaran. Així i tot, Cladera s'ha resignat al'enquistament: "Sabem que amb l'Estat de vegades les coses no són fàcils, però continuam treballant-hi".
D'altra banda, la presidenta del Consell també ha explicat que el conveni no està regit per un plantejament "a l'estil Maria Antònia Munar", amb grans actuacions. Es planteja un pla de mobilitat sostenible, amb molta presència de carrils bici, amb punts de seguretat, millora de rondes i amb la intenció de fer-hi minvar els cotxes.