El Consell gastarà un milió d'euros per promocionar Mallorca després de la fallida de Thomas Cook
El pla de xoc presentat per Catalina Cladera es destinarà a incentivar la demanda de quatre mercats: el Regne Unit, Alemanya, Escandinàvia i Espanya
PalmaLa presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, han presentat aquest dilluns un pla de xoc de promoció Turística que suposarà quasi un milió d'euros en diverses accions per pal·liar l'impacte de la caiguda de Thomas Cook.
L'acció tindrà dues línies: 150.000 euros destinats a diverses campanyes publicitàries i 750.000 per finançar un 50% les accions promocionals de touroperadors. Els mercats prioritaris seran quatre: el Regne Unit, Alemanya, Escandinàvia i Espanya.
La presidenta, en declaracions als mitjans de comunicació, ha volgut "posar en valor la coordinació entre totes les institucions, i també el consens amb el qual s’ha treballat" i ha explicat que s’ha fet "feina per redissenyar el pla de promoció turística en el qual ja estàvem treballant". Davant la situació causada per la fallida de Thomas Cook, ha afegit que "ens veim obligats a repensar, focalitzar i ampliar el pla de promoció turística des de les competències que tenim al Consell de Mallorca".
Aquest pla ha estat presentat prèviament al consell assessor de la Fundació Mallorca Turisme, que s’ha reunit per primera vegada des de la creació del patronat nou.
A les accions de màrqueting i publicitat s'hi destina un pressupost de 150.000 euros, que permetrà fer una campanya de publicitat online en el mercat britànic, una segona acció publicitària a diverses webs turístiques, així com insercions en mitjans generalistes espanyols. Pel que fa als productes, es prioritzaran natura, esports, MICE, cultura, luxe i sènior.