El Consell de Menorca elabora una guia de digitalització per als productors i el comerç local
El repte és facilitar les eines per vendre més i establir un vincle amb l'usuari
MaóEl Consell de Menorca ha presentat aquest dimecres la guia de digitalització destinada als productors i el comerç de proximitat. La iniciativa, impulsada pel Departament d'Economia de la institució, té l'objectiu de fomentar l'ús de les noves tecnologies i enfortir la relació entre els clients i els comerciants de l'illa. La guia es divideix en set blocs: missatgeria instantània, trucades telefòniques, videoconferència, xarxes socials, pàgines web, aplicacions per a telèfons mòbils i venda online.
El coordinador de la guia és Oriol Cessena, encarregat d'executar el projecte a través de l'empresa Focalizza. Considera que serà una eina que permetrà "aprendre a vendre més i conviure amb un consumidor que entén que el factor de la proximitat és molt important, encara que requereixi un esforç per aclarir les pautes i desenvolupar els mecanismes de consum". Cessena explica que la crisi sanitària causada pel coronavirus ha despertat l'interès d'usuaris i empreses per potenciar les tecnologies.
En aquest sentit, Cessena diu "ens hem adonat de la rellevància de la tecnologia per al comerç, la restauració i el turisme. Aquesta inquietud s'ha plasmat en un document transversal, que també s'aprofitarà per a altres sectors per a la realitat actual, així com per a després de la pandèmia". Per la seva banda, el conseller insular d'Economia, Miquel Company ha definit aquesta guia com una oportunitat. "La insularitat té condicionants positius, un dels quals és l'oportunitat d'apostar per la innovació i la tecnologia. Estam orgullosos del nostre teixit productiu, que ha sabut adaptar-se a una situació complicada, tant en l'àmbit de comandes com en els pagaments", assenyala.