BBVA amb les noves tecnologies

Alberto Guillén: “Amb els consells de l’app de BBVA, l’estalvi anual energètic pot arribar als 400 euros de mitjana”

Alberto Guillén és responsable de productes digitals de BBVA a Espanya
2 min

Millorar l’eficiència energètica i reduir el consum a les llars, nous objectius de l’app mòbil de BBVA, que compta amb una mitjana de 90 milions d’accessos mensuals. El 70% dels clients de l’entitat són digitals.

Què permet conèixer la nova funcionalitat de l’aplicació?

— Amb la informació del consum dels rebuts de l’electricitat i del gas, que suposen al voltant del 30% de les despeses totals de la llar, i gràcies a l’analítica de dades, podem conèixer l’estalvi i, ben aviat, la reducció de diòxid de carboni que suposaria optar per solucions més eficients a la llar.

Quines solucions?

— Un cop registrat l’habitatge a l’aplicació, i per reduir la factura de la llum, ens pot suggerir canviar bombetes LED, substituir els electrodomèstics que tinguin més de deu anys per altres de més eficients o canviar les finestres per altres que evitin la pèrdua de calor.

I per poder estalviar en la factura del gas?

— Pot recomanar canviar la caldera, si aquesta té més de deu anys, o adquirir un termòstat.

Aquestes actuacions tenen un cost...

— Sí, però l’aplicació calcula l’estalvi què obtindrà el client si realitza el canvi d’un electrodomèstic com ara la nevera, que sempre està en funcionament, o d’un determinat nombre de bombetes de casa nostra, per exemple. En concret, l’aplicació indica la inversió a realitzar, quan podem recuperar-la, l’estalvi que suposa a llarg termini i també ofereix solucions de finançament.

Quin estalvi que poden suposar aquests canvis?

— Un consumidor gasta una mitjana de 1.400 euros a l’any en llum i gas. Això equival a 3.200 quilograms de CO2 emesos a l’atmosfera, que són els gasos emesos en un vol entre Madrid i Tòquio. Amb els consells de l’aplicació de BBVA, l’estalvi anual energètic pot arribar als 400 euros de mitjana.

Què ha de fer el client per accedir-hi?

— Primer ha de tenir donat d’alta el seu habitatge com a patrimoni no financer a l’aplicació de BBVA. Després, pot accedir directament des de la seva posició global a patrimoni no financer o bé accedir a Valora Cases, clicar a Home Center i navegar per les despeses de llum o gas del seu habitatge. Aquí, és on el client podrà observar els diferents consells que l’eina li ofereix per estalviar mes a mes.

Quins altres avantatges ofereix?

— Gràcies a l’analítica de dades, també ofereix un resum econòmic de quina seria la inversió inicial a realitzar pel client per poder començar a reduir les factures, en quant de temps s’amortitzaria aquesta inversió o quin seria l’estalvi en un o nou anys.

Tenen previst afegir més funcionalitats a l’aplicació?

— En els propers mesos s’inclourà una estimació de com es veurien reduïdes les emissions de diòxid de carboni a l’atmosfera si es tenen en compte aquests consells, fet que ajudarà els clients a reduir la seva petjada de carboni. A través d’aquesta nova funcionalitat digital, BBVA també ofereix alternatives de finançament personalitzades en funció de les recomanacions derivades dels consums de llum i gas, de tal manera que facilita al client la possibilitat de fer canvis al seu habitatge perquè sigui més eficient.

stats