Cooltra desembarca a Polònia de la mà de Just Eat Takeaway
El negoci de flotes creix malgrat el covid pel creixement del menjar a domicili
BarcelonaLa companyia de mobilitat Cooltra desembarca aquesta mateixa setmana a Polònia en el seu negoci B2B –de flotes– de la mà de la companyia de menjar a domicili Just Eat Takeaway. L’aterratge de Cooltra a Polònia es produeix a la ciutat de Lublin, al sud de Varsòvia i a prop de la frontera amb Bielorússia, i s’estendrà aviat a tres ciutats més. Aquest aterratge, però, no es produeix amb les tradicionals motos elèctriques de Cooltra, sinó amb e-bikes, bicicletes elèctriques, especialment equipades per transitar per la neu i el gel, ateses les condicions climatològiques de la zona, segons ha explicat a l’ARA Damián Martín, director general del negoci B2B de la companyia.
D’aquesta manera, el negoci de flotes de Cooltra, present a Espanya, Itàlia, Portugal, França, la República Txeca i Àustria, s’estén a un nou país, i la previsió és assentar-se a Polònia i créixer en altres països de la zona.
El negoci B2B de la companyia “és força rendible”, segons Martín, i no s’ha vist afectat pel covid durant el 2020 pel creixement del sector de serveis de menjar a domicili. “Fins i tot va créixer” la facturació d’aquest negoci, indica Martín, i ja suposa un 55% del total de la facturació de la companyia a Espanya. Per a aquest 2021, Cooltra espera un creixement del 30% del seu negoci B2B i arribar a superar els 12 milions d’euros.
La denominada llei rider, a més, pot afavorir el negoci, ja que es preveu que les empreses de menjar a domicili optin per tenir flotes pròpies, sigui en propietat o rènting, i tenir els treballadors contractats i assegurats i no com autònoms. Una altra palanca de creixement del negoci B2B està en les flotes policials, que “cada cop tenen un pes més rellevant”, ja que molts cossos autonòmics i locals busquen motos elèctriques i més sostenibles.
Problemes d’abastiment
Malgrat que la majoria de motos de Cooltra es fabriquen a Itàlia, la companyia, com moltes altres, està patint problemes d’abastiment, sobretot pels retards en l’arribada de components i de recanvis procedents de l’Àsia. I això ha passat en un moment especialment complicat, explica Martín: “Tenim tantes comandes que no donem l’abast”.