Automoció

La crisi dels semiconductors provoca un nou ERTO a Seat que pot afectar fins a 11.000 empleats

L'expedient començaria el 27 de setembre i s'allargaria fins al juny del 2022

Empleats de Seat sortint de la fàbrica de Martorell.
2 min

La manca de semiconductors i microxips que pateixen les grans automobilístiques i que en algun moment o altre durant l'últim any els ha obligat a parar la producció, ha portat Seat a plantejar aquest dimecres als sindicats un nou expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que podria afectar fins a gairebé 11.000 empleats, que són els que treballen a l'àrea de producció. Segons ha confirmat la mateixa automobilística, l’ERTO començaria aquest mateix 27 de setembre i s'allargaria fins al 30 de juny, és a dir, 9 mesos.

Inicialment l'expedient serà voluntari i les seves condicions i el personal que afectarà es concretaran en les negociacions amb els sindicats. Es preveu que la pròxima reunió tingui lloc aquest mateix divendres. La intenció de Seat, però, és implementar mesures de flexibilitat a les tres plantes que té a Catalunya (Martorell, Barcelona i el Prat) que passarien per una reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns.

Aquest és el segon ERTO que l'automobilística presenta davant la manca de semiconductors i microxips. Al gener ja en va tirar endavant un altre que es va acabar al maig i que finalment va afectar uns 300 empleats, tot i que la companyia tenia previst que arribés a mig miler. Des de mitjans de juny passat, però, Seat ha tornat a patir la falta de subministraments. El motiu és l'augment de brots de covid en diverses empreses asiàtiques, que són les principals productores, i que els ha obligat a tancar fàbriques. Inicialment Seat va esquivar la manca de components paralitzant o reduint algunes línies de producció a canvi dels dies de vacances o festius dels treballadors afectats, però com que la situació va a més i es preveu que s'allargui durant mesos, finalment la companyia ha optat per plantejar aquest nou ERTO als sindicats.

"La mancança global en el subministrament de semiconductors ens ha exigit adoptar noves mesures de flexibilitat", ha insistit via comunicat el vicepresident de recursos humans i organització de la companyia, Xavier Ros. El portaveu de Seat també ha recordat que la demanda de models tant de Seat com de Cupra ja està en nivells pre covid-19.

En el saló de l'automòbil que es va fer la setmana passada a Munic, el president de Seat, Wayne Griffiths, ja va alertar que la crisi dels semiconductors tindria "un gran impacte" en els resultats d'aquest any de la companyia. És per això que va avançar que Seat ha de prioritzar ara els híbrids endollables i el llançament del Born, un model 100% elèctric.

stats