Economia29/05/2017

Deliberry aterrarà a cinc ciutats espanyoles els pròxims dos anys

Després d’estrenar la seva plataforma de repartiment de la compra online a Madrid l’any passat, Deliberry ja prepara el salt a la resta de l’Estat

Paula Solanas
i Paula Solanas

Després d’estrenar la seva plataforma de repartiment de la compra online a Madrid l’any passat, Deliberry ja prepara el salt a la resta de l’Estat. Segons va explicar a l’ARA la consellera delegada de la start-up, Gemma Sorigué, la companyia obrirà el seu servei en cinc ciutats espanyoles més els pròxims dos anys. Els plans a llarg termini de Deliberry també passen per internacionalitzar el negoci en un altre mercat europeu. Els pròxims mesos, la companyia començarà a operar a les àrees metropolitanes de Barcelona i Madrid. L’empresa s’emmiralla en el model de la nord-americana Instacart, una plataforma que permet comprar en diferents cadenes d’alimentació, com ara Mercadona, Caprabo o Veritas, i rebre la comanda a casa en una hora.

Encara que no és el seu principal objectiu, l’empresa també obrirà aquest servei als mercats de Barcelona i Madrid durant el 2017 per complementar la seva oferta. De fet, segons Sorigué, “el 97% de les comandes a Deliberry inclouen frescos”, ja que la seva comanda estàndard és una compra de rutina setmanal amb un tiquet mitjà de 81 euros. Deliberry compta amb unes 50 mama shoppers, és a dir, les dones de més de 45 anys en risc d’exclusió social que contracta per fer la compra per als clients de la plataforma i que l’entreguen als repartidors perquè arribi al domicili en un màxim d’una hora.

Cargando
No hay anuncios

L’empresa va néixer al bressol del venture builder Antai, creat pels fundadors de Wallapop Miguel Vicente i Gerard Olivé. Des d’aleshores, ha aconseguit tres milions d’euros en finançament, a més de campanyes de media for equity (publicitat a canvi de capital) amb mitjans de comunicació. Actualment la companyia compta amb un equip d’unes 23 persones a les seves oficines a la seu del Barcelona Tech City, al Palau de Mar.

Visibilitat per a les marques

Cargando
No hay anuncios

En paral·lel al seu servei de repartiment a domicili, Deliberry també treballa en un altre model de negoci per fer rendible la companyia. Es tracta d’accions per donar a conèixer nous productes i innovacions dels fabricants del sector. Per exemple, oferint gratuïtament mostres de productes a les cistelles dels seus clients, que donen visibilitat a les marques. En aquest canal, la companyia ja ha treballat amb grans fabricants com Unilever, Danone, Café Fortaleza o Damm.