Turisme

Dia de pluja, entrades més barates a Legoland

L'empresa propietària, Merlin Entertainments, farà servir intel·ligència artificial per al seu model de preus dinàmics

Vista de l'entrada del parc temàtic Legoland a Guenzburg, al sud d'Alemanya
ARA
25/03/2024
2 min

BarcelonaMerlin Entertainments, l'empresa propietària de Legoland i l'operadora de diversos parcs temàtics a Europa, vol variar els preus de les entrades a les seves atraccions en funció de l'oferta i la demanda. D'aquesta manera, les entrades augmentaran de preu els caps de setmana assolellats d'estiu i costaran menys els dies de pluja de temporada baixa. La mesura, avançada pel Financial Times, vol restablir el nombre de visitants que tenien els parcs de Merlin abans de la pandèmia i s'implementarà a finals d'any als vint principals recintes de l'empresa i l'any vinent en alguns dels parcs que gestiona als Estats Units.

El director executiu de Merlin, Scott O'Neil, afirma que el model de preus dinàmics, que farà servir intel·ligència artificial per determinar el cost de les entrades, és "molt intuïtiu". "Si visites un parc al Regne Unit un dissabte assolellat d'agost esperes pagar més que si hi vas un dimarts de pluja al març", argumenta. El model de preus dinàmics és una pràctica consolidada en alguns sectors, com les aerolínies i els hotels, però s'està començant a implementar també en restaurants i algunes instal·lacions d'oci.

Merlin implementa aquest model per intentar recuperar el nombre de visitants que rebien les seves atraccions abans de la pandèmia. L'any passat, al voltant de 62 milions de persones van passar per una de les 141 instal·lacions que Merlin té repartides pel món. Això és un 13% més de visitants que el 2022, però la xifra encara queda per sota dels 67 milions de persones que van visitar alguna atracció de l'empresa el 2019.

La facturació, ja a nivells rècord

Tot i això, pel que fa a la facturació, el 2023 va ser el millor any per a l'empresa, que també és propietària dels museus de cera Madame Tussauds. Segons han anunciat aquest dilluns, Merlin va facturar 2.100 milions de lliures (uns 2.450 milions d'euros), un 8% més que el 2022. Merlin atribueix l'èxit als visitants internacionals de ciutats com Londres, on gairebé un de cada quatre turistes van entrar en alguna de les atraccions de l'empresa. "Sembla que els clients estan escollint menys atraccions, però gasten més diners", afirma O'Neil.

Per altra banda, Merlin va registrar una pèrdua abans d'impostos de 214 milions de lliures (uns 250 milions d'euros) per amortitzar el cost dels parcs Legoland de Nova York i Corea del Sud, que es van construir durant la pandèmia. O'Neil és optimista amb el parc de Nova York, però afirma que caldrà fer canvis en la gestió del parc de Corea. El promotor de Legoland al país asiàtic va deixar de pagar el deute el 2022.

stats