La família Raventós vol comprar el tren de Sóller

Els històrics propietaris del grup Codorníu són al darrere de l’oferta de compra per 25 milions

La família Raventós (Codorníu) vol comprar el tren de Sóller
Carles Tururí
16/08/2019
2 min

PalmaLa família Raventós, històrica propietària del grup Codorníu, està darrere l’oferta de compra per 25 milions del tren de Sóller. Es tracta d’una oferta d’un grup d’empresaris que vol adquirir com a mínim el 50,01% de les accions de la infraestructura per poder controlar la companyia i posar en marxa un pla de millora d’aquest mitjà de transport de caràcter turístic fundat el 1912.

Maria del Mar Raventós i el seu fill Javier de Ros han ofert aquest divendres una roda de premsa a Sóller i han desvelat només un dels inversors del grup, que és de menys de deu empresaris i que ha llançat una oferta pública d’adquisició d’accions a un preu de 147 euros, el triple del valor de les últimes vendes.

De Ros, portaveu de l’empresa que gestiona l’operació, Goros Investments, ha assegurat que ja s’ha obtingut una resposta favorable de propietaris que representen prop del 20% de les accions.

Plans de millora

Tot i que dimarts, quan es va donar a conèixer l’operació, es va dir que els empresaris volien mantenir l’anonimat, la rumorologia i la inquietud que s’han despertat a la localitat mallorquina sobre la identitat d’aquests empresaris ha convençut els Raventós de la necessitat de comparèixer per explicar que es vol respectar la vinculació entre l’empresa i els residents i que l’objectiu és aconseguir una millora en la gestió per incrementar el nombre de passatgers, que entre el tren i el tramvia sumen al voltant d’un milió a l’any.

No s’ha volgut donar més informació de la resta d’inversors, tot i que s’assegura que un d’ells és un empresari turístic de Mallorca. Raventós i De Ros han negat els rumors que indiquen que l’empresari Lluis Rullán, ex alt directiu de Riu Hotels i Port Aventura, és al centre de l’operació. Sí que han reconegut que Rullán està disposat a vendre part de les seves participacions al tren de Sóller per quedar com a accionista minoritari en el nou projecte.

L’oferta està vigent fins al dia 6 de setembre i està condicionada a adquirir més del 50% del capital, a la suspensió de les traves en la transmissió d’accions inclosa en els estatuts actuals i a l’obtenció de les autoritzacions administratives pertinents. Als comptes del 2018 la companyia va declarar uns beneficis abans d’impostos de 4,4 milions d’euros.

stats