Economia 10/10/2023

La Federació Hotelera considera que la guerra entre Israel i Palestina és "preocupant" per al turisme internacional

La presidenta de la FEHM, Maria Frontera, recorda que qualsevol situació d'incertesa afecta el sector

ARA Balears
2 min
La presidenta de la FEHM, Maria Frontera, a l'acte d'aquest dimarts.

PalmaLa Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) considera que la guerra entre Israel i Palestina és "preocupant" per al turisme internacional, ja que aquest és un fenomen social, cultural i econòmic "molt sensible". Així ho ha manifestat la presidenta de la FEHM, Maria Frontera, durant les II Trobades Jurídiques FEHM, segons ha informat Europa Press. Frontera ha comentat que el conflicte bèl·lic entre Israel i Palestina és "una situació pertorbadora, nova, i, per tant, no es tenen dades actualitzades". "Però és una altra variable important a tenir en compte per al turisme internacional", ha afegit Frontera.

Segons la presidenta de la FEHM, l'escenari obert després de l'atac terrorista perpetrat per Hamàs en sòl israelià és "tan preocupant" com el que es va produir "quan va començar la guerra d'Ucraïna, que encara continua i tal vegada s'ha normalitzat", ha comentat. "Qualsevol situació d'incertesa, i aquest escenari geopolític tan crític, afecta tothom en general", perquè "el turisme és molt sensible", ha continuat. En aquest sentit, Frontera ha recordat que dilluns es va paralitzar l'aeroport alemany d'Hamburg per una amenaça de bomba en un vol procedent de l'Iran. "Tot això fa que alguns posin el fre de mà i altres anul·lin viatges cap a tota aquella zona", ha lamentat, a més d'apuntar que "s'han de valorar aquests moviments i tendències cada dia, perquè les dades canvien diàriament".

Aposta per una "promoció quirúrgica" de Sóller

D'altra banda, la presidenta de la FEHM ha fet referència al plantejament de l'Ajuntament de Sóller d'una moratòria en la promoció del municipi a l'exterior. Al respecte, Frontera ha recordat que "a Sóller fa més de 40 anys que es fa promoció, no dels mesos d'estiu, sinó de temes com l'esport i la cultura i, sobretot, per a la temporada de primavera i tardor". Un treball que, ha valorat, "ha fet possible l'oportunitat de tenir una afluència desestacionalitzada de clients, ja que els clients que venen es distribueixen pràcticament de febrer a novembre".

"Que algú de l'Ajuntament de Sóller vagi, per exemple a Fitur, no vol dir que faci una promoció del municipi com a destinació", ha aclarit Frontera, i ha apuntat que el Consell de Mallorca promociona l'illa perquè en té les competències. "Una altra cosa és que des de l'associació hotelera local es faci feina amb l'Ajuntament de Sóller per anar a unes fires molt específiques, siguin de natura o d'esport", ha continuat.

D'aquesta manera, Frontera ha considerat que "s'ha de meditar què és millor". "El turisme sempre ha vingut a Sóller i ha tingut una evolució cap a una qualitat més elevada, perquè s'ha anat diferenciant el tipus de promoció que s'ha fet", ha dit, i ha insistit que "és possible elegir el tipus de client que vingui a la destinació". D'aquesta manera, Frontera ha apostat per "dur a terme una promoció més quirúrgica", mitjançant la qual "Sóller no assisteixi a segons quines fires que tal vegada no són tan importants".

stats