Alemanya cancel·la la fira internacional de turisme de Berlín: poalada d'aigua freda per al sector illenc

El gran ascens de casos de covid-19 en el context internacional i l'aparició de la variant òmicron han estat claus per prendre la decisió

Espai de les Illes Balears dins la ITB de Berlín.
ARA Balears
16/12/2021
2 min

PalmaLa ITB Berlín, la fira internacional de turisme de la capital germànica, s'ha tornat a cancel·lar per segon any consecutiu. Es tracta d'un cop dur per al sector turístic illenc, ja que suposa un gran aparador per a les empreses balears, atès que Alemanya és un dels països turístics emissors més importants per a l'Arxipèlag.

Es tracta d'una de les fires de turisme més importants després de la World Travel Market de Londres, la que sí que es va poder fer fa uns mesos. No serà el cas de la ITB de Berlín, ja que l'entitat organitzadora, Messe Berlin, ha explicat que no pot oferir als expositors i socis la seguretat necessària per fer-la a principis de març, tal com estava confirmat.

L'organització s'ha referit a la situació actual de la pandèmia, amb un increment de contagis generalitzat a tot Europa, i a l'aparició de la variant òmicron com a causants principals d'haver suspès l'esdeveniment. Així i tot, han animat els agents del sector que tanquin els seus acords abans del març per preparar-se per a la temporada alta.

L'organització ha explicat que està treballant per millorar les eines digitals perquè serveixin com un aparador virtual. A més, a partir del gener es podrà accedir a les actualitzacions diàries sobre el nou concepte de web que haurà creat la ITB. Així, la fira d'enguany tornarà a ser digital.

Ara bé, segons ha explicat l'entitat organitzadora, es té previst dur a terme esdeveniments satèl·lits presencials a diferents destinacions europees. Es tractarà d'actes de només un dia a diferents llocs d'Europa on es podran reunir proveïdors i compradors.

Valoració de la Fundació Mallorca Turisme

El conseller de Turisme del Consell de Mallorca, Andreu Serra, ho ha considerat una "mala notícia" però, malgrat això, ha instat a continuar fent feina amb el mercat alemany, "que és el principal mercat per a Mallorca". Tot i la mala notícia, la Fundació diu que "continuarà treballant per ser la destinació líder en aquest mercat" i, sobretot, perquè el fet que no es faci la ITB "no perjudiqui la promoció turística de les Illes". Serra ha reivindicat que fer promoció avui dia va "molt és enllà d'anar a una fira". Així doncs, ha assegurat que insistiran en el sector "audiovisual, en el comàrqueting, amb campanyes, touroperadors i agències, i en promoció digital".

stats