La Fundació Impulsa aprova el pla d'actuacions per 2022 centrat en el turisme circular
S'ha presentat el projecte 'reN', una eina per impulsar la inversió publicoprivada per apuntalar el posicionament competititu
PalmaLa Fundació Impulsa s'ha reunit avui per aprovar la memòria d'actuacions del 2021 i aprovar el pla per al 2022. És un pla que estarà molt enfocat en l'àmbit del posicionament competitiu, específicament a apostar pel turisme circular. Aquestes línies d'actuació estaran compreses dins el projecte 'reN', que també han donat a conèixer avui.
A part d'aquests dos grans fonaments des d'on partirà l'estratègia per al 2022, la Fundació Impulsa també ha detallat que promourà un programa de sensibilització empresarial, amb informació que recollirà a la seva nova pàgina web. A més, també s'inclourà un tercer programa de transferència on s'inclourà la planificació i els instruments de col·laboració entre patrons, entre d'altres.
En l'acte hi han participat la presidenta del Govern, Francina Armengol, i també el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, que s'ha mostrat content perquè s'hagi consensuat "una estratègia pactada amb el Govern, i que sigui una aposta clara per la circularitat". Negueruela també ha dit que amb aquest projecte es permeten "fixar horitzons" i anar cap a una economia més "circular, redistributiva i regenerativa".
'reN', com a moviment regeneratiu per les Illes
La proposta d'Impulsa presentada aquest dimecres se centra en tres eixos: compra, negoci i ciutats circulars. Tres puntals que també incideixen directament en l'aigua, l'energia, l'alimentació, el transport, els materials i el territori-mar. Aquesta confluència vol desembocar en la transformació del sector turístic cap a la resiliència i la regeneració.
Segons el resum del 2021, Impulsa s'ha enfocat a activar el radar d'indústries emergents, enfocat en la reconfiguració del teixit productiu postpandèmic, l'anàlisi dels 685 productes balears que han arribat a 178 mercats i l'assessorament a empreses mitjanes amb estratègies per millorar la competitivitat sobretot en el tema de la digitalització.