Glovo espera pèrdues operatives de 330 M€ el 2022
El 95% dels accionistes de la companyia catalana han acceptat la compra per part de Delivery Hero
BarcelonaLa promesa de l'alemanya Delivery Hero, pocs dies després de fer pública l'adquisició de Glovo, va ser que com a nou propietari de l'empresa catalana aconseguiria fer-la rendible. No obstant, aquest propòsit encara es farà esperar, segons es desprèn dels resultats que el grup ha publicat aquest dijous. Glovo preveu que durant el 2022 encara registrarà un resultat operatiu negatiu de 330 milions d'euros en pèrdues. A l'espera de conèixer el de l'exercici anterior, aquest resultat en els seus comptes suposa un pas enrere en comparació amb les pèrdues de 51 milions (en aquest cas, era el resultat net) que es va anotar el 2020.
Delivery Hero també ha confirmat als seus inversors que, a finals de gener, el 95% dels accionistes de Glovo ja havien acceptat la seva oferta per convertir-se en el soci majoritari de l'empresa catalana. Aquests rebran el pagament en accions de la plataforma alemanya en lloc d'efectiu. Precisament, la decepció amb els resultats de l'últim trimestre de Delivery Hero ha provocat que el preu dels seus títols es tornés a desplomar un 30% a la Borsa de Frankfurt, on cotitza. Des que la multinacional va anunciar la compra per sorpresa de Glovo en ple Cap d'Any, el valor de l'acció s'ha retallat pràcticament a la meitat.
En la presentació, Delivery Hero també detalla que el volum de les comandes de Glovo s'acostarà als 4.000 milions d'euros aquest any, però sense fer menció a la facturació, és a dir, els ingressos per les comissions de cada entrega. D'altra banda, el grup alemany assegura que la barcelonina "guanyarà mida" a través de diverses inversions i s'integrarà en la seva divisió europea, un cop les autoritats de la competència donin llum verda a l'operació.
Duplicar la facturació
Sense tenir en compte encara l'aportació de Glovo, Delivery Hero va facturar un total de 6.608 milions d'euros durant el 2021, gairebé el doble de l'any anterior. Tot i això, en els tres últims mesos de l'any el creixement interanual es va alentir una mica en comparació amb trimestres anteriors. En l'últim exercici, la companyia amb seu a Berlín ha acumulat unes pèrdues operatives de 780 milions d'euros, encara que el seu cofundador i conseller delegat, Niklas Östberg, va anunciar el mes passat que almenys el negoci del menjar a domicili serà rendible a finals d'any.