Tecnologia

Glovo multiplica per cinc les pèrdues, fins als 475 M€

La companyia catalana va millorar els ingressos un 64% però no aconsegueix deixar enrere els números vermells

El cofundador i conseller delegat de Glovo, Oscar Pierre.
2 min

BarcelonaGlovo va multiplicar l'any passat per cinc les seves pèrdues i va tancar l'exercici amb uns números vermells de 475 milions d'euros, mentre la companyia alemanya que va comprar aquesta aplicació, Delivery Hero, està en caiguda lliure a la borsa. Glovo va tornar a tancar un exercici, el del 2021, en números vermells, per molt que els seus ingressos provinents de les comissions van augmentar un 64% i se situen en 591 milions d'euros. A mitjans d'abril l'aplicació catalana ja va rebre un préstec de 125 milions d'euros del grup germànic per començar a redreçar els seus comptes, que s'ampliarà al llarg d'aquest any i el vinent. A més, l'empresa ja va avisar fa uns mesos que encara espera 330 milions d'euros de pèrdues operatives per al 2022.

Pel que fa a la matriu del grup, Delivery Hero va acabar el 2021 amb unes pèrdues de 1.096 milions d'euros, una mica inferiors als 1.407 milions que arrossegava del 2020. La facturació de la multinacional també es va més que duplicar, fins als 5.855 milions respecte als últims comptes en el segon any de pandèmia. No obstant, Delivery Hero segueix insistint a dir que —malgrat els entrebancs— l'empresa està en el camí cap a la rendibilitat en el seu negoci de plataformes i que el 2022 serà un any de "grans promeses".

En els resultats del 2020, Glovo compta amb dos vents de cua a favor seu: per una banda, la venda a Delivery Hero del seu negoci en alguns mercats de l'Amèrica Llatina per 240 milions d'euros; i de l'altra, el repunt dels enviaments a domicili que va suposar l'arribada del coronavirus. La plataforma fundada per Oscar Pierre i Sacha Michaud el 2014 no ha aconseguit mai entrar en beneficis des del seu naixement.

Operació per tancar

La compra de Glovo per part de Delivery Hero valorava la companyia catalana en prop de 2.300 milions d'euros, segons el preu de l'acció en el moment de l'anunci, la nit del 31 de desembre. Però la caiguda a la borsa del grup alemany en els últims mesos ha retallat aquesta valoració per sota dels 1.000 milions d'euros, fet que expulsaria tècnicament Glovo del club dels unicorns, com va avançar La Información. L'operació encara no s'ha tancat definitivament, però es preveu per al tercer trimestre de l'any, i algunes autoritats de la competència, com l'espanyola, la portuguesa i la polonesa, ja hi han donat llum verda.

stats