Goldman Sachs es reforça com a primer accionista dels súpers Dia

L'entitat nord-americana ja controla el 10,541% del capital de la cadena

Un supermercat Dia / DIA
Paula Solanas
03/01/2018
2 min

BarcelonaEl banc nord-americà Goldman Sachs ha elevat al 10,5% la seva participació en la cadena de supermercats Dia, amb la qual cosa es consolida com el primer accionista, segons consta en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Concretament, l'entitat bancària ha anat reforçant la seva posició a la firma espanyola, on l'agost de l'any passat controlava tan sols el 3,9% del capital. Des d'aleshores ha anat variant a l'alça i a la baixa aquest percentatge, fins que a finals de l'any passat va superar el 10%.

Goldman Sachs té repartida la seva participació actual del 10,5% entre un 0,8% de manera indirecta (que equival a 5,05 milions d'accions) i un 9,7% a través d'instruments financers. De fet, més que a acumular accions Goldman Sachs s'està dedicant a prestar aquests títols de Dia a inversors baixistes, que dominen l'accionariat de la multinacional espanyola. Així doncs, actualment el banc se situa com a principal accionista de la companyia de distribució per davant del fons d'inversió escocès Baillie Gifford (10,02%) i la societat luxemburguesa LetterOne (10%), que controla el magnat rus Mikhaïl Fridman.

Precisament, Dia no ha viscut el seu millor any aquest 2017 i des del juliol els seus títols han perdut prop del 26% de valor. En la jornada d'ahir, a la borsa les accions de la cadena de supermercats van tancar planes, amb una lleu pujada de l'1,3%, fins a intercanviar-se a un preu de 4,405 euros.

Un 2017 complicat

En els primers nou mesos de l'any passat, el benefici de Dia va caure un 11,7% respecte al 2016, fins als 103,1 milions d'euros. D'altra banda, en aquest període la facturació del grup també es va reduir un 4%, fins als 4.288 milions. De fet, les vendes de la cadena van caure tant en el mercat nacional com en els països emergents en què opera, fet que la companyia va atribuir a la dèbil inflació de l'alimentació i la depreciació de les divises estrangeres.

La cadena de supermercats que presideix la veneçolana Ana María Llopis no només té presència a l'estat espanyol, sinó que també té establiments a Portugal, l'Argentina, el Brasil, el Paraguai i la Xina. El que l'empresa sí que ha aconseguit és triplicar l'últim any les vendes per internet, que ja superen els 40 milions.

stats