Tecnologia

Google i Meta van fer un pacte secret per caçar audiència adolescent

Totes dues empreses van col·laborar per mostrar anuncis d'Instagram a usuaris menors d'edat de YouTube

ARA
2 min
Un usuari d'aplicacions mòbils en una imatge d'arxiu

BarcelonaGoogle i Meta van arribar a un acord secret per dirigir anuncis sobre Instagram als adolescents que veien vídeos a YouTube i eludir la normativa de la plataforma audiovisual propietat del cercador sobre el tractament de consumidors menors d'edat. Segons ha revelat aquest dijous el Financial Times, Google va treballar en un projecte de màrqueting per a Meta dissenyat per captar usuaris de YouTube de 13 a 17 anys amb publicitat que promocionava l'aplicació del seu rival.

Aquesta campanya no va tenir en compte les regles internes de Google, que prohibeixen personalitzar i orientar anuncis a menors de 18 anys, inclosa la publicació de publicitat basada en dades demogràfiques. Segons el rotatiu, la campanya de YouTube per atraure usuaris joves cap a Instagram ja estava en marxa quan Mark Zuckerberg va fer una aparició davant el Congrés dels Estats Units al gener, quan el fundador de Meta va demanar disculpes a les famílies dels nens que havien estat víctimes d'abusos sexuals a través de les seves plataformes.

Segons la documentació consultada pel Financial Times, totes dues companyies van començar a treballar en aquest projecte a finals de l'any passat, mentre Google intentava augmentar els seus guanys publicitaris i Meta lluitava per retenir l'atenció dels usuaris més joves contra rivals en auge com TikTok. De fet, la setmana passada Zuckerberg va assegurar als seus inversors que una empenta recent per caçar més joves d'entre 18 i 29 anys havia donat els fruits.

El diari explica que també estava implicada en aquest acord secret Spark Foundry, una filial nord-americana del gegant de la publicitat francesa Publicis, que va llançar el programa pilot de màrqueting al Canadà entre el febrer i l'abril d'aquest any. Més endavant, al maig, la campanya també es va provar als Estats Units i totes dues empreses havien planejat expandir el programa pilot als mercats internacionals per promocional altres aplicacions de Meta com Facebook.

Projecte aturat

Després que el Financial Times contactés amb l'empresa, Google va posar en marxa una investigació interna sobre les denúncies i el projecte s'ha cancel·lat. "Prohibim que els anuncis es personalitzin per a menors de 18 anys, i punt. Aquestes polítiques van molt més enllà del que es requereix i estan sostingudes per garanties tècniques. Hem confirmat que aquestes garanties funcionaven correctament aquí", ha insistit un portaveu del cercador.

La notícia publicada pel rotatiu britànic arriba només dos dies després que la matriu de Google fos condemnada per un jutjat nord-americà per comportaments monopolístics i per abusar de la seva posició dominant als mercats.

stats