Economia02/03/2019

El Govern destaca l’esforç per créixer en valor i diversificar clients

C. T.
i C. T.

PalmaLa Conselleria de Turisme descriu com a “molt satisfactòries” les dades de la temporada turística del 2018 i destaca els esforços que s’estan fent per créixer en valor i no en nombre de turistes i per diversificar mercats, ja que les Illes encara tenen una marcada dependència de la Gran Bretanya i Alemanya, tot i la millora d’altres mercats registrada aquests darrers anys.

“Si miram les dades acumulades del 2018, els resultats de despesa per persona i dia són molt bons. Totes les nacionalitats que ens visiten han augmentat la seva despesa, i és allò que volem aconseguir: no créixer en volum, és a dir, en nombre de visitants, sinó en valor o despesa”, assenyala la vicepresidenta i consellera d’Innovació i Turisme, Bel Busquets.

Cargando
No hay anuncios

El fet que l’increment de despesa més remarcat s’hagi produït els mesos d’hivern (gener, febrer, març i desembre) és, segons la Conselleria de Turisme, “molt satisfactori i una prova més que funcionen els nostres esforços per allargar la temporada i, així, poder aconseguir contractes de feina de més mesos i, al llarg del temps, millors pensions”.

El Govern també destaca que encara més de la meitat de la despesa la generen els dos mercats principals, Alemanya i la Gran Bretanya, per la qual cosa es treballa per consolidar el turisme d’aquests països emissors, “però a la vegada hem d’intentar obrir mous mercats, per no dependre tant de tan sols dos. L’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears hi fa feina constantment”, afegeix.