El Govern diu que hi ha més mallorquins que volen comprar producte local, però que no ho fan
Des de l'any 2018, ha disminuit el consum de carn, peix, ous, llet i d'oli d'oliva
PalmaLa Conselleria d'Agricultura ha fet públiques aquest dimecres les dades de l'Estudi del consum i la procedència dels aliments a Mallorca 2023, que va encarregar la ja extinta Direcció General de Sobirania Alimentària la legislatura passada –ara és la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local–. Segons aquest informe, que abasta el període 2018-2023, ha augmentat la predisposició dels mallorquins a comprar aliments originaris de les Balears, "en especial la carn, el formatge i el peix", ha indicat el Govern en un comunicat. "L'evolució de la influència de l'origen en la decisió de la compra dels consumidors de Mallorca evoluciona de manera molt positiva", manifesta el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte local, Joan Llabrés. Durant el treball de camp es varen entrevistar 1.019 persones, un 80% dones i un 20% homes.
Quant a la influència de l'origen en la decisió de compra (2018-2023), els compradors han evolucionat a favor de comprar aliments de les Illes Balears, en especial en el cas de la carn (del 42% al 66%), formatge (del 63% al 85%), peix (del 41% al 70%), llet (del 34% al 50%) i oli d'oliva (del 55% al 69%). Ara bé, les dades de l'estudi reflecteixen una paradoxa, perquè el consum no reflecteix la predisposició dels mallorquins, que compren menys productes d'origen animal. "No hi ha grans variacions en la compra d'aliments d'origen vegetal", diu el comunicat del Govern, el qual remarca que sí que ha minvat el consum de carn, peix, ous, llet i oli d'oliva –el consum de formatge ha pujat–. Segons l'Executiu, aquesta disminució del consum té a veure amb la inflació. "Hem vist també una millora de la predisposició de les persones de Mallorca per a la compra d'aliments de les Balears, però aquesta predisposició no sempre es materialitza en la compra real, ja que el que manifesten els consumidors no es correspon amb les dades de comercialització", subratlla el director general Joan Llabrés. "Estam fent feina amb el sector per tal de millorar la indicació d'origen de les Illes Balears en els nostres productes, evitar la confusió del consumidor, a més de fer una promoció intensa del nostre producte local, per tal que la intenció de compra que manifesta el consumidor es faci més efectiva", afegeix Llabrés.