El Govern inverteix 11 milions d'euros en la reactivació turística de les Balears
La presidenta autonòmica i el conseller de Model Econòmic han presentat aquest dimarts el pla integral per posar en marxa la temporada d'enguany
PalmaLa presidenta del Govern balear, Francina Armengol, i el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, han presentat aquest dimarts el Pla integral de mesures per a reactivar la temporada turística a les Illes Balears 2021, dotat amb 11 milions d'euros. L'estratègia es basa en quatre eixos, amb els quals volen potenciar la connectivitat entre les Illes i allargar la temporada turística fins a final d'any.
"L'economia balear tanca el 2020 amb una caiguda global del seu PIB del 23,7%", ha explicat Negueruela, que ha advertit que "la pandèmia suposa una ruptura de set anys de creixement econòmic". Per fer front a aquesta situació, "el turisme és una de les indústries fonamentals", ha indicat Armengol davant els mitjans aquest matí.
El Pla destina una part del pressupost a cada un dels eixos. Així, s'invertiran cinc milions d'euros a la connectivitat amb l'Arxipèlag, dos milions d'euros en patrocinis d'esdeveniments singulars i estratègics, dos milions més en bons interinsulars i uns altres dos milions en campanyes de comunicació per difondre les Illes com a destinació turística. Juntament amb això, l'Executiu ha afegit els països nòrdics –Dinamarca, Finlàndia, Noruega i Suècia–, França i Itàlia com a mercats emissors de turisme al seu llistat de relacions públiques.
- Més connectivitat La presidenta i el conseller han desenvolupat els quatre punts de l'estratègia, que comença per "millorar la connectivitat de les persones amb comàrqueting", ha dit Armengol. En aquest punt hi intervenen companyies aèries, operadors turístics i agències de viatge, amb les quals el Govern ha acordat crear noves rutes entre les Illes. Com a requisit, es demana que "les aerolínies tinguin connexió amb tots els aeroports de les Balears" i "en el cas dels paquets turístics, s'han de visitar com a mínim dues illes", ha detallat Negueruela.
- Oferta complementària La segona passa se centra en l'oferta complementària, concretament en "una línia de patrocinis d'esdeveniments estratègics que puguin ajudar a la recuperació turística", pensats especialment per la "tardor o Nadal", ha assenyalat Armengol. El conseller i portaveu del Govern ha destacat que "mai s'ha invertit tant en patrocinis d'esdeveniments", concretament dos milions d'euros.
- Bons interilles Per altra banda, i en tercer lloc, la cap de l'Executiu ha anunciat que posen en marxa un bo turístic per a residents. Les condicions estableixen que cada persona que obtingui aquest bo tindrà 100 euros per fer un desplaçament a una altra illa amb una estada de, com a mínim dues nits. "Aquesta era una idea que venia d'abans del covid", ha subratllat Armengol.
- Comunicació Finalment, i com a quart eix, el Pla contempla "un reforçament de les campanyes de comunicació de les Balears, fent èmfasi en les meravelles incalculables que té cada una de les Illes", ha apuntat Armengol. Hi haurà campanyes locals, nacionals i internacionals, juntament amb les específiques per als mesos de tardor i Nadal. A més, ha afegit Negueruela, el Govern ha creat la pàgina web illesbalears.travel, amb informació relacionada amb el covid-19 sobre la situació epidemiològica i les restriccions i la normativa vigent a la comunitat autònoma.