Harley-Davidson traslladarà part de la producció fora dels EUA per evitar els aranzels de la UE
Trump renya el fabricant de motocicletes i assegura que és una "excusa" per marxar del país
BarcelonaEl fabricant de motos nord-americà Harley-Davidson va anunciar ahir que planeja traslladar part de la seva producció fora dels Estats Units a causa dels aranzels imposats per la Unió Europea per contrarestar les taxes aplicades pel govern de Donald Trump.
La companyia amb seu a Milwaukee (Wisconsin) ha explicat en una presentació amb accionistes que fabricarà fora del país les motocicletes que ven a Europa, amb l'objectiu d'evitar les barreres aranzelàries. "Augmentar la producció internacional per alleugerir la càrrega aranzelària de la UE no és la preferència de la companyia, però representa l'única opció sostenible per fer que les seves motocicletes siguin accessibles per als clients de la UE", ha assegurat la firma.
El president dels Estats Units, Donald Trump, acusa ara el fabricant de motos de fer servir com a "excusa" la imposició d'aranzels per treure part de la seva producció del país nord-americà. "Sorprès que Harley-Davidson, de totes les companyies, fos la primera a treure la bandera blanca", ha afirmat Trump a través del seu compte a Twitter després que es fes pública la decisió de l'empresa.
"Vaig lluitar molt per ells i, en última instància, no pagaran els aranzels de la UE, cosa que ens ha perjudicat molt en el comerç fins a 151.000 milions de dòlars. Els impostos són només una excusa de Harley. Sigueu pacients!", ha insistit.
Increment de 2.220 dòlars en el preu
Harley-Davidson va anunciar ahir que completarà el trasllat de part de la seva producció en un termini d'entre 9 i 18 mesos. En aquesta conferència amb accionistes, la direcció va reiterar que les motocicletes que exporta a la UE des dels Estats Units tindrien a partir d'ara un cost mitjà de 2.220 dòlars més per l'augment dels aranzels, per la qual cosa ha decidit fabricar-les fora.
"L'enorme augment dels costos, si es transfereix als concessionaris i els clients minoristes, tindria un impacte perjudicial immediat i durador per al seu negoci, perquè reduiria l'accés als nostres productes i afectaria negativament la sostenibilitat dels concessionaris", ha indicat la companyia. Actualment la UE és el segon marcat de Harley-Davidson després dels Estats Units.