Moda

Inditex va ingressar 96 milions al dia durant el 2022 malgrat el context de crisi

Marta Ortega tanca el seu primer any com a presidenta del grup amb unes vendes de 35.269 M€ i uns beneficis de 4.130 M€

Marta Ortega és des d’ahir la nova presidenta no executiva d’Inditex.
ARA
15/03/2023
2 min

BarcelonaEl gegant tèxtil Inditex va guanyar el 2022 una xifra rècord de 4.130 milions d'euros, un 27% més que l'any passat, segons els resultats publicats aquest dimecres. L'empresa propietària de marques com Zara va tancar l'any amb unes vendes de 35.269 milions d'euros, un 17,5% per sobre de les del 2021. La facturació online també continua disparada, i va assolir els 7.806 milions, el seu màxim històric.

Tenint en compte aquests resultats, l'empresa que ara presideix Marta Ortega, la filla del seu fundador, Armancio Ortega, proposarà pagar un dividend un 29% més alt, amb 1,2 euros per acció. Un 14,4% de les vendes d'Inditex són a Espanya, mentre que la resta d'Europa representa el 47,5%, Amèrica un 20% i Àsia un 18,1%.

El marge brut d'Inditex l'any passat va ser de 18.559 milions d'euros, un 17% més que el 2021, i representa el 57% de les vendes. Les despeses operatives van créixer un 15% fins als 9.867 milions d'euros, amb 4.753 milions destinats a despesa de personal, un 14% més que l'any anterior.

El resultat operatiu, l'ebitda, va situar-se en els 8.649 milions, un 20% més. Tenint en compte el benefici abans d'impostos, la marca amb més guanys va ser Zara, amb 4.002 milions, seguida de Stradivarius (371 M€), Pull&Bear (355 M€), Bershka (326 M€), Massimo Dutti (226 M€) i Oysho (78 M€). Totes les marques van augmentar beneficis, excepte Massimo Dutti i Oysho.

Plans de futur  

Segons explica Inditex en el seu document anual de resultats, de cara al 2023 l'empresa preveu incrementar la seva capacitat logística amb millores en diversos centres de distribució, entre els quals el de Tordera, centrat en Bershka, i el de Sallent, de Stradivarius, així com als d'Arteixo, Saragossa i Lelystad (Països Baixos), de Zara.

Inditex també preveu introduir durant aquest any un nou sistema de seguretat a les botigues per eliminar progressivament les alarmes dures. La nova tecnologia, explica l'empresa, servirà per "millorar l'experiència dels clients facilitant la interacció" amb el producte, i serà la base per aprofundir en la digitalització dels establiments i la seva integració amb les plataformes online.

stats