Aerolínies

L'ultimàtum del personal de cabina de Vueling: 13,4% d'augment de sou o 45 dies de vaga

El sindicat Stavla demana un increment mínim del 22,5% fins al 2025 per compensar la inflació disparada

Un avió de Vueling
2 min

BarcelonaIncrement salarial per compensar la pujada de la inflació o protesta. És la demanda que des de fa mesos reivindiquen molts col·lectius de treballadors arreu del país, als quals s'han sumat aquesta setmana els tripulants de cabina (TCP) de Vueling. El sindicat sectorial Stavla ha convocat 45 jornades de vaga a partir de l'1 de novembre i fins al 31 de gener: els empleats estan cridats a aturar-se tots els dilluns, divendres i diumenges, així com dies extres assenyalats coincidint amb el pont de la Constitució o les festes de Nadal. L'objectiu és aconseguir un augment de sou del 13,4% per al 2022, un "percentatge que pretén únicament adequar les taules salarials del conveni col·lectiu a l'actual nivell de vida". En cas que no s'arribi a un acord, el sindicat obre la porta a allargar la vaga de manera indefinida més enllà del 31 de gener.

Però la negociació a Vueling fa mesos que es complica. A l'agost es va arribar a un acord perquè els TCP cobressin un increment salarial del 6,5%, que rebrien en un pagament únic per compensar la inflació del 2021. A més, finalment CCOO va negociar amb la direcció que aquesta millora es consolidés a les nòmines dels treballadors, sense la signatura de Stavla. Això no obstant, les converses per tancar un nou conveni col·lectiu i renovar el que havia caducat a finals del 2019 no van acabar aquí. Stavla considerava que la pujada de sou era insuficient i que no tenia en compte l'encariment del cost de vida d'enguany. Per això, va posar sobre la taula un augment addicional del 9,5% per al 2022. En total, per als següents quatre anys, fins al 2025, el sindicat proposava un increment mínim del 22,48%, al qual es poguessin sumar variables en funció dels resultats empresarials de Vueling.

Negociació enrocada

"L'empresa no va sortir d'un augment del 2%", lamenta Lupe Romero, responsable de la secció sindical de Stavla a l'aerolínia low cost. Per part seva, la companyia ha defensat en un comunicat que "no és el moment de dividir-nos, sinó de sumar els nostres esforços per construir junts el futur de Vueling". De fet, també assegura que el sindicat li exigeix una pujada del 33% fins al 2025, una afirmació que l'organització dels treballadors nega categòricament. "Un increment d'aquesta magnitud és inviable, ja que les conseqüències serien la pèrdua de la competitivitat i podrien implicar una reducció de la mida de la companyia i la necessària reorganització", afegeix la direcció de l'empresa.

stats