L’agència eDreams guanya 12 M€ després de cinc anys en pèrdues
Aquesta plataforma per a reserves de viatges havia acabat l'exercici anterior amb 181 milions d'euros en números vermells
BarcelonaL'aposta pels dispositius mòbils i el canvi d'estratègia comercial ha portat també a un gir en el compte de resultats de l'agència de viatges 'online' eDreams. Tal com ha fet oficial aquest dilluns la companyia amb seu a Luxemburg i oficines a Barcelona, eDreams tanca l'últim exercici fiscal (d'abril del 2015 al març del 2016) amb un benefici net de 12,4 milions d'euros. L'any anterior, l'agència havia registrat unes pèrdues de més de 181 milions d'euros.
A més, si bé l'any anterior eDreams havia vist caure un 1% les seves reserves, aquesta vegada la companyia registra un creixement de més del 10%, fins arribar als 10,7 milions de reserves aquest últim any. Tal com destaca l'empresa en un comunicat, l'increment es dóna principalment en els mercats en expansió i en les reserves de vols, que han augmentat especialment en ser un sector que ha pogut permetre's rebaixar preus considerablement aquest últim any gràcies a la caiguda del preu del petroli, el principal cost que tenen les aerolínies.
Avions que reneguen del 'low cost'
El conseller delegat d'eDreams, Dana Dunne, assegura en un comunicat que "els resultats reflecteixen l'avenç que hem aconseguit aquest any i un moment de transició per al negoci, gràcies al constant creixement de les reserves, els marges sobre ingressos i el benefici abans d'impostos".
De fet, a principis d'aquest any eDreams ja havia aconseguit millorar les perspectives i guanyar 3,4 milions el primer trimestre. Tot i això, aquest tampoc ha estat un any exempt de polèmica per a la companyia, que el 2015 va veure com el seu fundador,Javier Pérez-Tenessa, va deixar la presidència i va ser substituït immediatament per Dana Dunne. Precisament el desembre del 2015 eDreams va haver de fer front a una denúncia de Ryanair, que considera que la manera com eDreams –també a través de Google– ven els seus bitllets ofereix publicitat enganyosa.
Nous paquets
De cara al present exercici, la companyia preveu mantenir l’evolució positiva, acompanyada i afavorida també per la recuperació accelerada del sector turístic a Espanya, que preveu batre rècords aquest any. En la mateixa línia de reconversió del negoci, Dunne va explicar ahir que entre aquest any i el 2017 preveuen invertir uns 30 milions d’euros en innovació de producte i diverses àrees estratègiques com la usabilitat mòbil, però també en l’oferta de paquets vacacionals, amb l’objectiu que incloguin no només el vol sinó la reserva d’hotel o la d’un cotxe de lloguer, per exemple.
Dunne va aclarir ahir que amb la millora dels resultats i del resultat abans d’impostos, que va superar els 85 milions, els ingressos que genera eDreams són suficients per anar eixugant el deute net de 329 milions que arrossega la companyia, i anar invertint al mateix temps en el negoci sense necessitat de fer noves ampliacions de capital. Els principals mercats d’eDreams són Espanya, Itàlia i França, que l’últim exercici van créixer al voltant d’un 2%. Tot i això, l’agència ven a 44 països diferents.