Moda

Mango tanca la marca de roba sostenible Alter Made

El laboratori de dissenys eco s'integrarà a l'estructura de la firma, un any després del seu llançament

Una botiga de Mango al centre de Barcelona
2 min

BarcelonaDesprés del xoc inicial per la pandèmia, Mango va aprofitar els nous canvis en els hàbits dels consumidors per accelerar inversions i crear noves línies de negoci. Segons ha pogut saber l'ARA, però, una de les tres noves divisions que van arrencar al llarg de l'any passat deixarà d'existir per integrar-se a l'estructura de la firma. Es tracta del projecte Alter Made, una marca de roba sostenible que es va llançar el novembre del 2021 com a "laboratori" per provar nous tipus de teixits i dissenys més respectuosos amb el medi ambient.

Fonts de Mango confirmen que el projecte no ha aconseguit arribar als objectius previstos de manera independent, per la qual cosa deixarà de tenir entitat pròpia. Alter Made va néixer com una col·lecció sense botigues físiques, a través de la venda online per a mercats com Espanya, França, Alemanya i els Països Baixos. Es tractava de crear un fons d'armari format per peces de roba "duradores, atemporals, d'alta qualitat i amb característiques sostenibles". El primer llançament va ser de 120 articles, amb preus que anaven dels 60 als 390 euros.

Aquesta marca comptava amb una petita oficina al centre de Barcelona i un equip d'una quinzena de treballadors liderat per Alejandra Mur, als quals s'ha ofert incorporar-se als altres departaments de Mango. El procés de transició durarà tres mesos, ja que l'empresa encara té compromisos amb proveïdors i clients i ha de liquidar l'estoc.

Noves línies de producte

Mango argumenta que un altre dels motius per la integració d'Alter Made és que al llarg dels anys la firma ja ha incorporat de manera progressiva productes amb aquesta mateixa filosofia. Precisament, aquest setembre ha llançat la col·lecció Selection, amb peces que utilitzen matèries primeres com la llana, el caixmir o el cotó.

La creació d'Alter Made formava part d'un procés de diversificació que també va incloure altres conceptes, com ara Teen, una nova línia per a adolescents d'entre 11 i 15 anys que ampliava la col·lecció de Mango Kids a un nou públic. Teen compta amb quatre botigues físiques a Espanya i acabarà l'any amb un total d'11 establiments. A més, la firma fundada per Isak Andic va posar en marxa Mango Home, el seu propi equivalent a la col·lecció d'articles i roba per a la llar d'Inditex.

stats