Marriott i Starwood s'alien per aixecar el primer imperi hoteler al món
Neix el grup hoteler més gran del món. La cadena Marriott International ha comprat Starwood Hotels & Resorts Worldwide per 12.200 milions de dòlars (11.369,5 milions d'euros). La suma serà un gegant amb una xarxa de 5.500 hotels i una oferta d'1,1 milions d'habitacions repartides en 100 països. Starwood té marques com W i Le Meridien, entre d'altres.
Els consells d'administració de les dues cadenes hoteleres han aprovat per unanimitat un acord definitiu per a aquesta operació, subjecta a l'aprovació de les juntes d'accionistes de Marriott i de Starwood i a les autoritzacions necessàries, que esperen completar a mitjans de 2016. Els dos negocis sumen uns ingressos d'uns 2.500 milions d'euros, segons dades a tancament del mes de setembre.
La macrofusió al món hoteler segueix l'estela dels grans moviments de concentració que es donen també a d'altres sectors, com l'alimentari, el farmacèutic o l'energètic propiciant una nova era de corporacions mundials gegants.