La nova criptopromesa és jugar per guanyar diners
L'empresa catalana G4AL presenta una plataforma que recompensa els jugadors amb 'tokens' i NFT
BarcelonaLa pròxima clau per generar ingressos és un monstre mastodòntic que sembla un híbrid entre un arbre, un lleó i un cérvol. Certament, ja ens hem acostumat que cada setmana el món de les criptomonedes ens expliqui una nova manera de fer diners sense gaires esforços. I aquest cop són els videojocs els que volen aconseguir que els seus usuaris passin de pagar per jugar a jugar per cobrar.
La companyia G4AL (Games For A Living) ha presentat aquest dimecres a la seu de l'associació Tech Barcelona el llançament de la plataforma amb què volen introduir els tokens i els NFT (representacions digitals d'un actiu el valor de les quals també fluctua com una moneda) al negoci de passar de pantalla. El seu primer videojoc és Element Raiders, un univers de batalles per torns en el qual tres grups de personatges fantàstics —cada un representa un element de la natura com el foc, l'aigua o la terra, igual que en els mítics Pokémon— s'enfronten per arribar al cim de la victòria.
Manel Sort va ser durant sis anys el director de l'oficina de King, el gegant suec del Candy Crash. A les estones lliures, però, s'interessava per com es podia fer negoci amb altres tecnologies com el blockchain o la mineria de bitcoins. Aquesta curiositat la va acabar dipositant en G4AL, que ha aconseguit 1,2 milions d'euros de finançament del venture builder de l'empresari Carlos Blanco, Nuclio, i els fons Inveready i Bonsai Partners.
Monetitzar les partides
Però, quina diferència hi ha entre un criptovideojoc i un de normal? Al final de cada batalla, el jugador es trobarà amb un cofre amb monedes i l'empresa promet que aquest cop el tresor tindrà algun valor fora d'aquest món imaginari. "Voldràs jugar al joc amb el qual puguis monetitzar el teu temps", defensa Sort. Els tokens amb què premiarà els guanyadors també cotitzaran en funció de l'oferta i la demanda, com qualsevol altra criptomoneda. De la mateixa manera, es remunerarà els usuaris amb NFT dels personatges dels jocs perquè els puguin revendre si ho desitgen.
L'anunci ha anat seguit d'un debat que ha suscitat altres preguntes sobre aquesta nova manera d'imaginar que brandes una espasa contra un oponent: començarem a pagar impostos per jugar a videojocs? "Que ningú pensi que Hisenda no els enganxarà si no ho fan. Tecnològicament, és l'única cosa que funciona de l'administració espanyola", ha reblat el mateix Carlos Blanco, que moderava la conversa.