Palma és la destinació més afectada de l'Estat per la cancel·lació dels vols de Jet2
En total ha perdut més de 120.000 seients dels vols que la companyia tenia programats entre el 12 d'abril i el 23 de juny
PalmaPalma ha perdut més de 120.000 passatgers que havien de venir amb els vols que estaven programats amb Jet2 entre el 12 d'abril i el 23 de juny i que finalment la companyia ha suspès. Així, segons ha informat Europa Press a partir de les dades de Mabrian, la capital balear serà la més afectada per la cancel·lació dels vols de la companyia.
Al conjunt de l'Estat, s'han perdut gairebé 800.000 places i, després de Palma, les regions més afectades són Tenerife i Alacant, que perden més de 120.000 seients i 100.000, respectivament. Si es mira per països, Espanya ha estat el més afectat, per davant del Regne Unit, que n'ha perdut 300.000, i Turquia, que en perd gairebé 200.000.
El director de Vendes i Màrqueting de Mabrian, Carlos Cendra, ha assenyalat que la decisió de Jet2 de cancel·lar tots els seus vols des del Regne Unit fins al 23 de juny tindrà un "impacte devastador" per a la indústria turística europea, la qual cosa representa un total d'1,51 milions de seients perduts de cop i el 13,2% del total de seients que havien de sortir des d'allà. "Deixant de banda les cancel·lacions de l'any passat durant la primera onada del covid-19, aquesta és possiblement la reducció més grossa de seients des de la fallida de Thomas Cook", ha afegit Cendra.
Cal recordar que Jet2 va anunciar la decisió d'allargar la suspensió dels vols fins al 23 de juny a causa de la incertesa i falta de claredat que generava un informe que va emetre la Global Travel Taskforce, l'entitat dependent del Regne Unit, que assegura que no es pot garantir en quina data es podran reprendre els viatges.
En un comunicat que va publicar a través de les xarxes socials, l'aerolínia assenyalava que el document no tenia detalls rigorosos sobre com fer que els viatges internacionals tornassin a funcionar. La companyia també va criticar que el document "en lloc de respondre preguntes, deixa més dubtes". Per això, Jet2 va decidir que davant d'aquesta incertesa, cancel·laven automàticament tots els vols i varen tornar els doblers dels seus clients.