Els passatgers afectats per la vaga de Ryanair podran reclamar entre 250 i 400 euros
La companyia aèria haurà d'oferir una alternativa als passatgers afectats o els haurà de tornar els doblers
Palma/MadridEls afectats per la vaga de Ryanair dels propers 25 i 26 de juliol haurien de rebre una notificació de cancel·lació de vol entre aquest dimecres o dijous. En cas contrari, s'entén que el seu vol no està cancel·lat.
Els clients podran reclamar a la companyia compensacions d'entre 250 i 400 euros, un transport alternatiu, el reemborsament del bitllet, indemnitzacions per danys materials i morals o el dret a rebre assistència.
Els que sí que es veuen afectats per l'aturada tindran dret a decidir si accepten una ruta alternativa o bé si la companyia els retorna de manera immediata allò que s'ha pagat pel bitllet. Si algun afectat té una reserva d'anada i tornada i només li comuniquen la cancel·lació d'un trajecte, també podrà demanar el retorn íntegre dels doblers o, en el seu cas, mantenir el trajecte que no s'ha cancel·lat.
En un comunicat, Ryanar en carrega la responsabilitat sobre els treballadors, als quals acusa de fer una vaga que no és necessària.
Els consumidors i usuaris de les Illes (Consubal) estan rebent una allau de consultes d'usuaris que reben els missatges de Ryanair comunicant la cancel·lació del vol i proposant altres dates per tornar els doblers.