El petit comerç vol començar les rebaixes l'1 de juliol, mentre que les grans superfícies ho faran una setmana abans
Afedeco i Pimeco critiquen la decisió de les grans superfícies d'avançar els descomptes al 22 de juny
PalmaLes patronals del petit i mitjà comerç Afedeco i Pimeco han proposat als seus afiliats que mantinguin l'1 de juliol com la data per començar les rebaixes, malgrat la decisió de l'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (Anged) d'avançar-les al pròxim dia 22 de juny. Des d'Afedeco i Pimeco han criticat que les grans superfícies decideixin de manera "unilateral" aquest avançament en els descomptes perquè "són coneixedors del greuge que suposa per al comerç de proximitat i el petit comerç". Per aquestes raons, han assenyalat que Anged els "utilitza" perquè, "quan li interessa, se suma a negociar amb ells, però quan es tracta del seu interès personal, va per lliure".
En aquest sentit, Afedeco i Pimeco assumeixen que la resolució d'iniciar aquests períodes de descomptes és lliure, perquè "està liberalitzat", però "en res afavoreix el sector per una sèrie de motius que avalen la recomanació que fan les dues patronals del comerç als seus associats", segons han manifestat totes dues entitats en un comunicat.
Un dels motius és que les rebaixes d'estiu "solen començar amb descomptes agressius" que arriben, en molts casos, fins al 50%, la qual cosa perjudica "greument" molts comerciants, que en aquests moments només han venut entre un 10% i un 15% dels seus productes. A més d'això, consideren que iniciar les rebaixes en la temporada alta de turisme és "un despropòsit", ja que "els turistes representen el 60% de les vendes".
"Les persones que venen a les Illes ho fan durant els mesos de juny, juliol i agost. Si es mantinguessin els preus durant l'estiu, la facturació dels comerços s'incrementaria notablement per les vendes fetes als turistes, que compren igual perquè venen per un període de temps determinat i en uns mesos concrets", han puntualitzat.
Per tot això, les patronals comercials insten tots els seus comerços, que representen més del 90% del teixit comercial, que "pensin en conjunt" i "vagin tots a l'una". "Els comerciants no volen estar supeditats a les decisions dels grans ni haver de prendre decisions que només interessen les grans superfícies", han conclòs.