Port Aventura i les Balears escurcen distàncies

L’aerolínia Volotea ha anunciat 11 noves rutes aèries per a les Illes que inclouen la connexió amb l’aeroport de Reus, a només vint minuts del parc temàtic

Port Aventura és el primer destí d’oci del mediterrani, té 25 anys  i el 2019 va rebre 90 milions de persones.
4 min

PalmaLa distància entre el parc d’atraccions Port Aventura i l’arxipèlag balear ha minvat de manera dràstica. Aquest escurçament ha estat gràcies a la nova ruta aèria que ha formalitzat l’aerolínia Volotea, que ja ha començat a operar des de Palma i Maó cap a Reus, aeroport que queda només a 20 minuts del parc temàtic. Fins fa poc, per a una persona de les Illes, anar fins a Port Aventura comportava una logística temporal i una despesa econòmica molt més gran. A partir d’ara, la situació canvia. I no és un tema menor, ja que s’ha de tenir en compte que cada any hi ha ni més ni menys que 100.000 illencs que visiten el parc.

L’expansió de Volotea

La jove aerolínia espanyola, que just fa 10 anys que va néixer, enguany ha fet una forta inversió de capital per consolidar-se dins el mercat. L’aposta s’ha vist molt reflectida a les Balears, on, amb 11 rutes noves i un 80% de seients més que el 2019, connectaran les Illes amb 40 aeroports estatals i europeus amb un total de 421.000 places per viatjar. La característica principal de la companyia pertanyent als fundadors de Vueling, Carlos Muñoz i Lázaro Ros, és que cerca un negoci de nínxol. Volotea no operarà als principals aeroports dels estats europeus, sinó que se centrarà en les ciutats de dimensió mitjana del Vell Continent.

Una política que també volia adoptar la nova UepFly en un futur, encara que veus del sector posen en dubte la viabilitat d’un mercat de nínxol compartit. En total, hi ha 17 rutes amb l’aeroport de Palma, 16 amb el de Maó i 7 amb el d’Eivissa. Segons expliquen des de l’aerolínia, “hi ha ganes de viatjar a les Illes”, malgrat les restriccions i els nivells que està demostrant la pandèmia. És un discurs que també ha estat en boca de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), que han reconegut que, tot i les diferents restriccions i mesures, hi ha més reserves que no cancel·lacions, de moment.

A una hora i mitja

D’ençà que el 2015 es va deixar d’operar entre Reus i Palma, no hi havia hagut cap ruta que unís les Balears amb l’aeroport de Tarragona. Això feia que per anar des de l’Arxipèlag fins al parc d’atraccions s’hagués d’anar fins a Barcelona i, des d’allà, agafar cotxe o transport públic per arribar a Port Aventura. Ara és diferent. La connexió directa fa que amb una hora i mitja, comptant el temps de vol, s’hi pugui arribar. I, a més, els bitllets de Volotea amb el descompte per a residents fan que per una mica més de 20 euros es pugui anar i tornar. De fet, aquesta connexió, segons ha indicat el director de Port Aventura, David García, sumada a una millor situació sanitària que l’any passat, ja ha mostrat un increment notable del públic de les Illes, ja que ha augmentat entre un 20% i un 25% en comparació amb el mateix període de l’any passat.

Així i tot, els nivells actuals i generals del parc encara són lluny dels números del 2019. L’any prepandèmic, s’hi varen registrar fins a 90 milions de visitants. Això va significar 241,5 milions d’euros facturats, amb un benefici real de 40,2 milions d’euros. Aquestes xifres van recuperant terreny perquè, segons ha explicat García, durant el primer semestre de l’any s’ha arribat al 45%-50% del 2019. Ara, al juliol, s’està arribant al 70% i es preveu que el darrer trimestre de l’any es recuperin els nivells de l’any esmentat. Amb relació a les Balears, si les xifres continuen amb aquest ritme, es preveu que estiguin per sobre de les registrades abans que esclatàs la pandèmia.

L’aposta per les Illes

“Estic en converses amb el CEO de Volotea”, reconeixia el director de Port Aventura en parlar de la importància que té aquesta nova connexió. Perquè, segons ha dit, aquesta ruta ha estat fruit d’una decisió ràpida, que s’ha pogut preparar amb poca antelació. Per això, reconeix que vol planificar molt bé la temporada que ve. N’és una mostra la inversió en màrqueting que s’està fent perquè els habitants de les Illes coneguin aquesta possibilitat. De moment, han augmentat un 6% la publicitat en línia, però de la tradicional sobre la geografia de les Illes no fan comptes fer-ne enguany. S’està veient com una prova pilot, per saber com funcionarà. D’aquí s’arriba a un tema essencial: Halloween. És un dels dies més assenyalats per a Port Aventura, on més promoció es fa en tot l’any. Però la programació per a aquesta temporada de Volotea acaba la segona setmana d’octubre. “S’està valorant”, ha admès David García, tot i reconèixer que per a ells seria molt important.

La seguretat és quelcom molt important en tots els àmbits d’un parc d’atraccions, i encara més quan es tracta de Port Aventura, un dels parcs més visitats de tot Europa. Bona mostra d’això són els cinc milions d’euros que va invertir la direcció del parc a certificar que el recinte sigui un lloc segur. Segons han explicat, “ha estat una prioritat molt rellevant per a nosaltres”, com ho demostra que, mentre la mascareta va deixar de ser obligatòria als exteriors, Port Aventura va decidir mantenir-ne l’obligatorietat dins tota l’extensió del parc d’atraccions.

stats