FTI cancel·la totes les reserves fins al 10 de juny a les Balears

Els hotelers intenten ocupar-les i ja han perdut milions d'euros

Dos turistes en un hotel buit a Palma
05/06/2024
2 min

PalmaLa fallida de l'operador turístic alemany, FTI, el tercer més gran d'Europa, ja té les primeres conseqüències visibles. Totes les reserves previstes del 5 al 10 de juny han estat cancel·lades i encara no se sap què passarà a partir de dia 11. Això, sumat a les factures pendents ha provocat que les pèrdues actuals dels hotelers de l'Arxipèlag suposin ja milions d'euros i, tot i que hi ha optimisme en recuperar la temporada, encara no es pot calcular tot el que suposarà.

Així ho ha explicat en roda de premsa la presidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), Maria Frontera, qui s'ha mostrat confiada a "salvar" la temporada turística d'enguany i ha detallat que els hotelers de les Illes Balears ja fan feina per omplir totes les places hoteleres que han quedat buides per la cancel·lació de totes les reserves i paquets vacacionals previstos per als pròxims cinc dies. En aquest sentit, ha informat que no hi ha cap hotel que tingui un gran nombre de reserves anul·lades, "però que afecta molts d'establiments turístics d'arreu de l'Arxipèlag".

Frontera ha detallat que aquesta crisi té una incidència "molt menor" a Menorca, Eivissa i Formentera i que Mallorca és l'illa més afectada per la pèrdua d'aquests paquets vacacionals i la incertesa de què passarà aquesta temporada. Concretament, les zones més afectades seran Platja de Palma, Alcúdia i Cala Rajada. Davant aquest fet, des de la FEHM han assegurat que ara clients d'FTI i hotels de Mallorca estan, en molts casos, en contacte directe per mantenir les vacances previstes i les ofertes sense la intermediació d'FTI o qualsevol altre operador turístic.

Tot i això, Frontera ha volgut destacar la feina i la responsabilitat turística i econòmica de Sidetours, l'empresa amb base a Palma que actua com a 'receptora' i que, per tant, representa l'operador turístic i gestiona bona part dels fluxos d'aquest grup alemany. Cal recordar que poc després de conèixer-se la situació d'FTI, Sidetours va emetre un comunicat on assegurava que faran front a tots els compromisos i paquets de viatge ja firmats i que faran feina per "evitar que la fallida de l'empresa tingui efectes negatius en clients i proveïdors".

En aquest sentit, la presidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca ha explicat que aquells turistes que havien comprat paquets vacacionals estan coberts per les assegurances i no tindran problemes per recuperar els diners o bé fer el viatge a través d'una altra companyia o operador, però que el problema el troben amb aquells viatgers que només havien contractat l'hotel a través de l'operador alemany. D'altra banda, han detallat que són els clients qui han de reclamar a la companyia i no els hotels.

Pel que fa a les similituds amb la fallida de Thomas Cook, que també sense cap avís va aturar d'enlairar els seus avions un dilluns d'ara fa cinc anys, deixant un important forat d'impagaments, Frontera ha assegurat que la situació "és incomparable", ja que el moment de la fallida de Thomas Cook va ser el punt àlgid de la temporada alta i ara estam "a principi de temporada". De fet, des de la FEHM han assegurat que tot i la incertesa del moment, creuen que la fallida d'FTI no tindrà un efecte real en els turistes que havien de visitar les Balears a partir del mes d'agost, ja que "tenim molt de temps per reorganitzar-ho tot".

stats