Turisme
Economia08/03/2023

Les reserves del mercat alemany per a l'estiu ja són fins a un 30% més altes que ara fa un any

Federació Hotelera i Govern constaten amb els majoristes a la Fira de Berlín que s'espera una temporada semblant o millor que la del 2019

ARABalears
i ARABalears

PalmaEl 63% de la planta hotelera mallorquina estarà oberta i operativa a finals del mes de març, fet que suposa 8 punts més que l'any 2019, el que va registrar la millor temporada turística de la història. Aquesta xifra ja dona una idea de l'estiu que es presenta enguany, tal com han pogut confirmar tant els hotelers com el Govern balear aquests dies en el transcurs de la Fira de Turisme de Berlín (ITB), on s'han produït diferents encontres amb el denominador comú d'increment molt significatiu de les reserves. De fet, majoristes com Altours i RTK parlen d'increments de reserves del 30% i asseguren que el principi de la temporada serà "espectacular", segons ha explicat la Federació Hotelera de Mallorca aquest dimecres.

En aquesta línia, el Govern també ha recollit les mateixes sensacions a les reunions amb els representants dels touroperadors: “Les perspectives són bones, tindrem una temporada de consolidació del mercat alemany a les nostres illes", ha dit el conseller de Turisme, Iago Negueruela. El CEO de la companyia DER Touristik, Ingo Burmester, també s'ha mostrat molt optimista amb vista al 2023 i ha anunciat durant la reunió que “gener ha estat el mes més fort de la seva història pel que fa a reserves”. “Mallorca ha tornat”, ha dit en la seva trobada amb l'Executiu.

Cargando
No hay anuncios

Per tant, les xifres del 2023 s'esperen tan altes o millors encara que les del 2019, que ja va fregar el 100% d'ocupació en els mesos d'estiu. Tot i aquest panorama d'arribada massiva de turistes alemanys, i de la resta de nacionalitats, el Govern de les Illes Balears no deixa de fer referència a la sostenibilitat com a eix. El conseller Negueruela ha afirmat durant la ITB que les trobades amb els operadors turístics no només han servit per constatar aquest increment, sinó que també "han estat marcades per la necessitat de millorar la sostenibilitat, amb el repte d'avançar per posicionar l'Arxipèlag com una de les destinacions més sostenibles del món”.

Els responsables de la Federació Hotelera (FEHM) han afirmat que la seguretat és un dels actius de les Balears com a destinació per als alemanys. Així mateix, han reivindicat "l'enorme esforç hoteler en el reposicionament del producte en els darrers anys amb les grans reformes realitzades i l'aposta decidida per allargar els mesos d'activitat". Entre els productes, també s'ha destacat el segment esportiu com a element destacionalitzador, juntament amb la gastronomia i la cultura.

Cargando
No hay anuncios

Des de la FEHM i ACH s'ha posat en valor que la reputació i la solvència de la destinació estan avalades per l'alta qualitat del producte hoteler, el servei, el conjunt d'infraestructures, la connectivitat i la diversitat de productes.