Líder, però en un exercici nefast per al sector. La firma catalana Seat ha tancat el 2020 com a líder de vendes de turismes i totterrenys al mercat espanyol. D’aquesta manera, la companyia aconsegueix la primera posició per tercer any consecutiu, amb 69.731 unitats venudes i una quota de mercat del 8%. En total, el 2020 es van matricular 851.211 unitats a l’Estat, un 32,3% menys en comparació amb l’any anterior, segons les dades publicades ahir per les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam). “Aquest lideratge és especialment destacable en un any marcat per la pandèmia de covid-19, que ha suposat una brusca caiguda de les vendes”, va destacar el director general de Seat Espanya, Mikel Palomera.
El lideratge del fabricant de Martorell coincideix amb la renovació del Seat Ateca i la transició a la quarta generació del Seat León, una de les “claus de l’èxit comercial” del 2020. De fet, el León, l’Arona i l’Ateca s’han situat entre els deu cotxes més venuts a Espanya el 2020. El León ha estat el compacte més venut, i el segon model absolut, amb un total de 23.582 unitats. L’Arona ha acabat l’any com a sisè model més venut, amb 15.365 unitats i líder en el seu segment, mentre que l’Ateca ha estat desè, amb 14.139.
Nissan resisteix l’envestida
Per la seva banda, Nissan va tancar l’any amb el millor volum de matriculacions dels últims 17 mesos i va ser la segona marca generalista que creix més al desembre. El Nissan Qashqai va acabar el 2020 com a líder dels crossovers per catorzè any consecutiu, amb 19.818 unitats. A més, aquest ha sigut el tercer model més venut a l’Estat per segon any consecutiu. La companyia japonesa, que a finals d’any tancarà les plantes catalanes, va vendre 34.761 vehicles a Espanya amb una quota del 4,1%.
“Els resultats de Nissan del 2020 han estat marcats, com la resta del sector de l’automoció, per la pandèmia i la crisi econòmica. Tot i això, el final de l’any deixa punts importants per a la marca en el nostre mercat”, va assegurar el director general de Nissan Iberia, Bruno Mattucci. El directiu va reclamar al govern espanyol una aposta “clara i decidida” per la mobilitat elèctrica per assolir quotes més altes en aquest mercat.