Ni Aena ni Trablisa es fan responsables del caos als controls de passatgers de l'aeroport de Palma
L'empresa de seguretat nega estar fent una vaga de zel i la gestora de Son Sant Joan assegura que facilita amb antelació el trànsit de viatgers per planificar el servei
PalmaNi Aena ni Trablisa no es fan responsables de les cues als controls de passatgers de l'aeroport de Palma des del passat cap de setmana. D'una banda, els treballadors de l'empresa de seguretat han negat estar fent una vaga de zel. El comitè d'empresa ha refermat en un comunicat que "no ha encoratjat, organitzat o fet cap acció d'aquest tipus i que seria il·legal". D'altra banda, Aena tampoc considera haver actuat de manera irresponsable: "Informam amb antelació a l'empresa de seguretat privada del trànsit de sortida per adaptar-hi el servei". L'empresa pública que gestiona Son Sant Joan no ha volgut afegir res més sobre el problema.
El comitè de Trablisa, però, sí que ha deixat caure que el caos als controls es deuen a una "falta de previsió i organització tant d'Aena com de Trablisa". "És més fàcil culpar els treballadors que admetre els seus errors. Hi ha un problema a l'aeroport de Palma a causa de la manca de personal, les exigències d'Aena en matèria de formació" i el canvi dut a terme per AESA respecte d'aquesta formació i que és imprescindible per poder treballar a l'aeroport.
Negociar solucions
Segons els representants dels treballadors, des de febrer s'està demanant a l'empresa negociar les solucions a aquests problemes, encara que sense resposta. També han acusat l'empresa d'incomplir compromisos escrits a l'inici d'aquestes negociacions una vegada adjudicat la licitació del servei de seguretat privada.
El comitè insisteix que, lluny d'impulsar una vaga, es va decidir no fer cap mena d'hora extra per Setmana Santa "com a mesura legal de pressió a l'empresa per iniciar negociacions".
Durant el passat cap de setmana, fonts de l'aeroport varen assegurar que les cues havien estat causades pel gran nombre de vols esperats el diumenge (més de 450) i no per un error o per cap mena de vaga del personal. Aena va assegurar que no havien suposat més de 15 minuts de retard per als passatgers, versió que es contradeia amb la dels viatgers. Alguns d'ells denunciaven haver perdut més d'una hora i, fins i tot, el vol.