El 'trempó tònic', ambaixador turístic de Mallorca a Madrid

El Consell promociona l'illa com a destinació gastronòmica i paisatgística amb una mostra de la cocteleria palmesana Chapeau 1987

El còctel 'trempó tònic', de Chapeau 1987.
21/05/2021
2 min

MadridCeba adobada, tomàtiga de ramellet i una tira de pebre blanc mallorquí trempats amb ginebra Suau i tònica. L'ensalada més popular de l'estiu a Mallorca ara també es pot beure en format trempó tònic. Aquesta és una de les begudes estrella de la carta Paisatges de Mallorca, de la cocteleria Chapeau 1987 de Palma, que el Consell insular va dur a Madrid per promocionar l'illa com a destinació gastronòmica i paisatgística amb motiu de la Fira Internacional de Turisme (Fitur).

El Consell de Mallorca va organitzar dimecres un acte de networking a l'hotel Riu Plaza de Madrid, que va aplegar un centenar d'agents del sector turístic i membres de mitjans de comunicació. L'esdeveniment va girar entorn del títol de la carta que ha fet guanyar a Chapeau el premi a millor menú de còctels d'Espanya del 2020 a la Fibar (Fira Internacional Cocktail Bar) d'enguany, Paisatges de Mallorca.

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i la directora de Riu Hotels, Carme Riu, amb els membres de Chapeau 1987 a l'hotel Riu Plaza Madrid aquest dimecres.

Juntament amb el gintònic de trempó, el copropietari de Chapeau, Matias Iriarte, va oferir una mostra de dues més de les 12 begudes que han elaborat inspirats en el mar, el pla i la muntanya de Mallorca. Per una banda, el Laid on the beach pretén "teletransportar-te" a qualsevol platja de Mallorca a partir dels aromes dels seus ingredients: meló de temporada, coco i perfum de la crema solar Hawaian Tropic, acompanyats de Bacardi. Per estimular encara més els sentits, se serveix en un tassó elaborat pel ceramista de Miquel Barceló, Pere Coll, amb la intenció d'emular la sensació de tocar l'arena amb les mans.

Un altre dels còctels que l'equip de Chapeau va oferir a Madrid va ser Olivares i Limones, fet en honor als llimoners i olivars de zones de la Tramuntana, com ara Deià, Sóller o Valldemossa. En aquest cas, la beguda s'elabora amb una combinació d'oliva trencada, oli de llimona i vi de Jerez, entre altres, regat amb Bombay Shapphire. "Volem sorprendre amb el que és quotidià" i per això "fugim dels productes de tendència i que no representen Mallorca", va explicar Iriarte, que arran de la pandèmia ha volgut posar el focus en el producte i els artesans locals.

"Mallorca és per a tot l'any"

L'objectiu de l'esdeveniment era "gaudir de Mallorca a Madrid" i demostrar que l'illa "és per a tot l'any, no només a l'estiu", segons va explicar el conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra. "Mallorca està intacta i continua tenint moltes més que aquestes tres fotografies", va afirmar assenyalant les tres escenografies que representaven cada un dels còctels: l'agricultura del pla, les platges de la costa i els paisatges de la Serra de Tramuntana. També hi van ser presents la directora insular de Turisme, Lucia Escribano, i la presidenta del Consell, Catalina Cladera.

En aquest sentit, Cladera es va mostrar "molt satisfeta" amb "l'enorme interès" que l'illa va despertar "entre els agents turístics, tant nacionals com internacionals". "Els nostres mercats es van obrint i, a poc a poc, es van recuperant, la qual cosa significa que hem de ser-hi presents. Estam preparats i insistim que no només les xifres de contagi estan controlades, sinó també, i molt important, les nostres empreses i la nostra societat estan conscienciades", va apuntar.

stats