Turisme ha aportat 786.000 euros a 33 esdeveniments culturals, esportius i gastronòmics
El Mallorca Live Festival i la fira Horeca Balears són alguns dels projectes patrocinats per la Conselleria
PalmaL'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears ha destinat entre gener i maig 786.000 euros a patrocinar 33 esdeveniments culturals, esportius i gastronòmics que contribueixen a la desestacionalització de l'activitat turística, segons ha explicat la consellera Bel Busquets.
Dels 33 projectes, un total de 30 han estat organitzats per empreses privades, mentre que els altres tres eren esdeveniments d'institucions públiques. Segons la consellera de Turisme, amb aquestes ajudes s'intenta oferir al visitant la possibilitat de conèixer les illes no només pel sol i platja, amb la qual cosa s'afavoreix l'allargament de la temporada.
Manuel Hernández, director general d'Unisport Consulting, una de les empreses que ha estat patrocinada per Turisme, ha explicat que Mallorca s'està convertint en un referent esportiu i s'ha mostrat confiat que el Consell continuï apostant per aquest àmbit quan rebi les competències en matèria de promoció turística.
Per la seva banda, el responsable del Mallorca Live Festival, Álvaro Martínez, ha indicat que gràcies al patrocini de Turisme aquest esdeveniment s'ha consolidat i enguany ha tingut més de 27.000 visitants. Segons els organitzadors, el festival ha tingut un pressupost de 2 milions d'euros, dels que 850.000 s'han gastat a Mallorca. A més, ha generat un impacte addicional de 2,8 milions d'euros, gràcies a les 21.600 pernoctacions impulsades.
El director de l'esmentada agència, Jaume Alzamora, ha explicat que es varen rebre peticions per a 65 esdeveniments, però que, per raons pressupostàries, no es varen poder atendre totes.