Les vendes d'Oli DO de Mallorca han augmentat un 9,2% respecte de 2021
Alemanya és el país que més n'importa, fins al 8% de les vendes totals
PalmaLa comercialització de l'oli DO Mallorca durant el 2022 ha augmentat un 9,2% respecte del 2021, per la qual cosa aquest darrer s'ha convertit en l'any en què més oli s'ha venut. En concret, s'han comercialitzat 330.000 litres d'oli, tal com ha anunciat la Conselleria d'Agricultura en la presentació de les dades aquest dilluns. Una xifra que representa un 12% (40.000 litres) més que l’any 2019, abans de la pandèmia.
Aquest 2022, s'han qualificat 355.000 litres dels 615.000 que s'han produit, un 2% més que en la campanya 2020-2021. Això suposa que un 93% de l'oli qualificat s'ha comercialitzat dins el 2022.
"Podem dir que el 2022 ha estat un bon any comercial, però no de producció", ha explicat el President de la Denominació d'Origen Oli de Mallorca, Joan Mayol. El fet és que mentre les vendes han pujat i han assolit xifres rècord, la producció ha estat menor que l'any anterior.
Alemanya, el gran importador
El 83% de l’oli DO de Mallorca es comercialitza a les Balears, una xifra que ha crescut un 4% respecte del 2021. Pel que fa al mercat exterior, Alemanya n'és el gran importador, ja que compra la meitat de l'oli que surt d'Espanya, en concret, un 8%, mentre que l'altre 8% se'n va al Japó, Suïssa i altres països. L'1% restant corresponent a les vendes es comercialitza arreu d'Espanya.
El valor de la comercialització també ha augmentat respecte del 2021, en concret, un 28,4%, i arriba als 4.299.000 euros. Es tracta d’un 16,2% més que el 2019, 775.000 euros més.
Un distintiu a l'alça
Segons les dades de la Conselleria, el distintiu va a l'alça, ja que el nombre de productors ha augmentat un 4,8% respecte de la campanya de 2020-2021. A més, la superfície cultivada també ha augmentat un 0,6% més que la campanya anterior i actualment hi ha 4.137 hectàrees d’oliverar destinat a oli DO de Mallorca, 150 hectàrees més que la campanya 2019-2020.