Les vendes de la DO Mahón-Menorca augmenten un 2,72% en comparació amb el 2016

Els nombres de l'Estat compensen la lleugera caiguda registrada en la comercialització internacional, tot i que les xifres globals representen les més importants de la història del formatge menorquí

El formatge D.O. Mahón-Menorca és un dels actius econòmics més importants de l'illa.
Ara Balears
23/03/2018
2 min

MaóLa comercialització del formatge Denominació d'Origen Mahón-Menorca continua creixent. En aquesta ocasió, i respecte de l'any 2016, aquest producte menorquí registra un augment del 2,72%. En total, s'han venut 2.564,62 quilos de formatge. Aquestes dades, pel conseller insular de Projecció Econòmica, Miquel Company, representen "una evolució rellevant que situen el formatge Mahón-Menorca en màxims històrics. Les xifres són el resultat de l'increment en la qualitat, l'aposta decidida per la comercialització i la professionalització".

Per part seva, el president del Consell Regulador de la Denominació d'Origen del formatge Mahón-Menorca, Bosco Triay, explica que "cada cop som més els que comercialitzam el producte i necessitam més mercats. El principal demandant del nostre formatge és Mallorca, amb un 47% de les vendes de producció; a continuació, és Menorca, amb un 17%, i a la Península, el 21,5%. Cal remarcar que es tracta d'un sector amb molta competència i no és fàcil competir amb formatges d'alt nivell que trobam a cada zona".

El formatge Mahón-Menorca arriba a 37 països. Un dels més interessants és els Estats Units, on els anuncis proteccionistes de Donald Trump no han passat factura a la Denominació d'Origen. En aquest sentit, Bosco Triay admet que "les exportacions han caigut lleugerament, se situen en un 12,5%, però s'ha vist compensat per l'augment de vendes en l'àmbit de l'Estat. Pel que fa als Estats Units, la balança en productes alimentaris és favorable a Espanya, un fet que no és bo per a ells. En qualsevol cas, no n'estam preocupats".

La Denominació d'Origen del formatge Mahón-Menorca té un pressupost de 235.000 euros per a accions promocionals. Segons els responsables de l'entitat, unes 31 empreses comercialitzen marca pròpia de formatge i 400 persones estarien vinculades a l'elaboració del formatge. A banda dels Estats Units, Polònia i la República Dominicana són els països que més compren el formatge menorquí.

stats