MODA
Economia23/07/2019

Violeta Andic i el director d’operacions de Mango abandonen la companyia

Ella va fundar la línia de talles grans i ell era membre del consell d’administració

Elisabet Escriche
i Elisabet Escriche

BarcelonaLa primera companyia catalana de moda, Mango, torna a capgirar la seva cúpula. Segons ha pogut saber l’ARA, dos noms molt destacats de l’empresa han decidit abandonar-la: d’una banda, Carlos Costa, director d’operacions i d’estratègia i un dels cinc membres del consell d’administració; de l’altra, Violeta Andic, neboda del president de la companyia i impulsora de Violeta by Mango, la cadena de talles grans de la marca catalana.

Oficialment, la marxa de Violeta Andic es deu a “motius personals”. Consultat per aquest diari, un portaveu de la companyia va explicar que Andic acaba de ser mare i que ha decidit desvincular-se laboralment de la cadena per dedicar-se a la seva família. Violeta Andic liderava la línia de roba que porta el seu nom des del 2013, quan ella mateixa va impulsar-ne el naixement.

Cargando
No hay anuncios

La trajectòria de Violeta Andic a Mango, però, va començar el 2007 en l’àrea de selecció del producte; dos anys després es va fer càrrec de la línia d’especials, i finalment el 2013 va impulsar Violeta by Mango. La seva substituta ja està decidida i es comunicarà avui a la plantilla. Es tracta de Laura San Martín, que fins ara era la responsable de l'àrea outlet i que va entrar a la companyia l'any 2003.

Cargando
No hay anuncios

L’altra baixa de Mango també és molt sensible. Carlos Costa va arribar a la companyia el 2013 procedent de Boston Consulting Group i havia entrat en el selecte grup de persones que tenen més poder a la companyia: el consell d’administració. Aquest consell està integrat per només quatre persones més: el fundador, Isak Andic; els dos vicepresidents, Jonathan Andic i Daniel López, i el director general, Toni Ruiz, que ocupa el càrrec tot just des de l’octubre. Precisament, una de les funcions de Costa ha estat “donar suport” al director general, segons s’explica en un comunicat intern de la companyia al qual ha pogut accedir aquest diari. Des de la cadena es limiten a explicar que Costa deixarà Mango a finals d’agost per “un projecte personal”.

Últimes incorporacions

Aquestes baixes se sumen als constants moviments de directius que s’han viscut a Mango en els últims anys i, en aquest cas, arriben tan sols quinze dies després que la companyia comuniqués que havia completat la renovació del seu comitè de direcció amb la incorporació de César de Vicente, que procedia de Kiabi i és el nou director global de retail, i David Gutiérrez, que ara dirigeix recursos humans.

Cargando
No hay anuncios

Amb aquests dos fitxatges la companyia assegurava que donava per tancat l’equip que lideraria la seva transformació digital. “Es responsabilitzaran del desenvolupament de pràctiques de gestió per incrementar les vendes i dirigir el canvi cultural” a la companyia, va dir la cadena aleshores.

Cargando
No hay anuncios

Aquestes incorporacions se sumaven a les fetes en els últims mesos. A principis d’any, la companyia de moda va fitxar Josep Barberà com a nou director financer. Posteriorment hi va entrar José Ignacio Ejido com a director de projectes i control d’operacions de supply chain ; Sergio Márquez, project manager de supply chain, i Diego Sebastià, que s’ocupa de la direcció de customer experience i innovació.

Tots aquests canvis es van fer poc després de la reestructuració de la cúpula. A l’octubre Toni Ruiz va ser ascendit a director general (abans era director financer), i amb aquest moviment la companyia va recuperar aquest càrrec, que havia eliminat quan l’històric Enric Casi la va abandonar ara fa tres anys. També va ser llavors quan Jonathan Andic, el fill del fundador, va començar a exercir les funcions de conseller delegat, càrrec que ja no ocupa.

Cargando
No hay anuncios

Pendents dels resultats del 2018

La companyia encara no ha publicat els resultats de l’any passat, tot i que ja ha avançat que la facturació va ser de 2.233 milions, un 1,8% més que l’any anterior. El dubte és si, com s’intueix al sector, la companyia continua amb pèrdues. El 2015 va ser l’últim any en què Mango va registrar beneficis. En canvi, el 2016 va perdre 61 milions, i el 2017, 33 milions.

En l’últim any la companyia ha focalitzat part dels seu esforços en la venda online, que el 2018 va aportar un 20% del negoci. Davant d’aquests bons resultats, Mango s’ha fixat com a nou repte de venda online arribar al 25% de la facturació aquest any i assolir el 30% el 2020. Unes xifres que esperen aconseguir amb acords com el que aquest estiu han tancat amb el grup de grans magatzems Macy’s. Mango començarà a vendre la línia Woman a través de la plataforma online de l’empresa nord-americana a partir del 12 d’agost.