Les visites a Xuroa.com van arribar a les 8.000 diàries durant el confinament
Valoren positivament els primers mesos d'ençà de la posada en funcionament
MaóLes visites al marketplace (supermercat digital) impulsat per l'Associació de Comerciants de Menorca (Ascome), Xuroa.com, van arribar a les 8.000 durant alguns dies del confinament. De tota manera, la mitjana per dia se situa en les 500, però l'interès s'accentuà amb l'arribada de la crisi sanitària causada pel covid-19, que disparà les consultes fins a les 6.000 i fins i tot les 8.000 diàries.
Ascome va llançar a final d'abril Xuroa, després de molts mesos d'intenses gestions amb els comerços menorquins i proves logístiques per satisfer la demanda dels consumidors. Actualment té 75 establiments associats, més de 5.000 referències de productes i un termini màxim d'entrega de 48 hores a l'illa, però també s'han enviat paquets a la resta d'illes de l'Arxipèlag i a la Península.
La patronal comercial ha valorat positivament l'inici de Xuroa i assegura que cap altra iniciativa similar ha aconseguit arrancar amb aquesta força. "A les últimes setmanes s'han multiplicat els anuncis de llançament d'iniciatives similars a altres zones de l'estat espanyol. Podem assegurar que en cap d'aquests s'ha arribat a les xifres obtingudes amb Xuroa, fet que ens fa sentir orgullosos".
A més, recorden la importància de posicionar-se a la venda digital, "el covid-19 ens obliga a estar previnguts davant qualsevol situació com la que ens va tocar viure durant els mesos d'estat d'alarma. El comerç electrònic ha vingut per quedar-se". Per últim, emfatitzen la necessitat de comprometre's amb el consum i la compra en establiments de proximitat, amb l'objectiu d'afavorir l'economia local.