Aerolínies

Vueling va tornar als guanys operatius el 2022 però no recupera la bonança prepandèmia

L'aerolínia catalana va assolir un benefici de 187 milions d'euros, encara lluny dels 240 milions del 2019

Un avió de Vueling
2 min

BarcelonaEl 2022 va ser el primer any després de la pandèmia en què les aerolínies van començar a entreveure la recuperació, després de dos exercicis nefastos. La catalana Vueling, la principal companyia que opera a l'aeroport del Prat, també va aconseguir tornar als números verds i va registrar 187 milions d'euros de benefici operatiu l'any passat. Així es desprèn dels resultats que el hòlding d'aerolínies IAG ha remès aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l'endemà d'anunciar la compra d'Air Europa per 500 milions d'euros. El 2021 Vueling havia assolit unes pèrdues de 262 milions euros que ja ha deixat enrere, però encara segueix lluny dels guanys precovid de 240 milions.

L'aerolínia que presideix l'italià Marco Sansavini va incrementar els ingressos fins als 2.598 milions i va recuperar un 98% de mitjana la seva capacitat en comparació amb el 2019. De fet, des del segon trimestre del 2022 ja se situava per sobre d'aquests registres. En aquest sentit, IAG destaca que la companyia catalana es va beneficiar novament de la forta demanda en el mercat domèstic, sobretot gràcies als viatges d'oci a les illes Canàries i a les Balears.

D'altra banda, el hòlding defensa la nova estratègia de Vueling per reduir la seva estacionalitat i incrementar l'ús dels avions durant els mesos d'hivern. Aquesta aposta va començar a obtenir resultats en el quart trimestre de l'any, quan va créixer un 11,3% per sobre dels nivells del 2019, tot i comptar amb menys aparells. Vueling també va notar l'empenta de l'ampliació de la seva activitat a l'aeroport de París Orly, que ja és la seva segona base per volum d'operacions i on va afegir 18 slots més per ubicar-hi quatre avions nous, fins a un total de 9.

"Forta recuperació"

Tot i tenir un escenari més complicat a causa de la dependència més gran dels vols intercontinentals, Iberia va ser l'aerolínia més rendible d'IAG. La companyia espanyola va arribar a un benefici operatiu de 382 milions d'euros, 616 milions més que l'any anterior. La segona marca més profitosa del grup va ser British Airways, amb 303 milions. A escala global, el hòlding va tancar l'exercici amb uns guanys de 431 milions, que contrasten fortament amb les pèrdues de 2.933 milions d'euros registrades el 2021. La companyia va celebrar aquesta "forta recuperació" que li va permetre gairebé triplicar la facturació, fins als 23.066 milions.

stats