Wallapop ja acumula més de 100 milions de pèrdues des de la seva fundació, ara fa deu anys
La plataforma de compravenda de segona mà millora la facturació el 2022 però registra uns números vermells de 50 milions
BarcelonaMés pèrdues per a Wallapop. La popular plataforma de compravenda d'articles de segona mà ha complert aquest 2023 els deu anys de vida i, des de la seva fundació, el 2013, ja acumula més de 100 milions d'euros de pèrdues. Tot i tancar el 2022 amb un augment del 39% de la facturació, fins als 71,6 milions d'euros, també ha ampliat les pèrdues fins als 50 milions. L'empresa va registrar 10 milions de pèrdues el 2021, tot i que al·lega que els resultats no són comparables amb els del 2022 perquè durant aquest exercici "totes les societats de Wallapop existents fins ara s'han fusionat sota una única societat, Wallapop SL".
Segons dades recollides per l'ARA de diverses fonts, Wallapop només va aconseguir beneficis l'any 2018, quan va tancar l'exercici amb 134 milions positius gràcies a la venda de la seva participació a LetGo USA. Amb tot, la resta d'exercicis ha tancat en negatiu: el 2014 va tenir pèrdues de 200.000 euros; el 2015 el resultat va ser de 64 milions negatius; el 2016 va registrar pèrdues per 52 milions d'euros; el 2017 va perdre 36 milions; el 2019 en va perdre 7 i el 2020 va tancar amb 24,5 milions de pèrdues. Tot plegat, i segons les dades recopilades per aquest diari, suma prop de 110 milions de pèrdues des de la seva fundació.
Etapa d'expansió
Wallapop assegura que les pèrdues del 2022 de 50 milions són "una cosa natural en aquesta etapa d'expansió internacional, una realitat que suposa un esforç d'inversió". Tanmateix, la companyia ha destacat en un comunicat que compta amb més de 17 milions d'usuaris mensuals al sud d'Europa, on és present a Espanya, Itàlia i Portugal.
El gruix d'ingressos prové de Wallapop Envíos, el servei de comerç electrònic intermediat de la companyia, que va facturar més de 50 milions d'euros el 2022 (un 59% més), mentre que els serveis de visibilitat oferts als usuaris van suposar més de 13 milions d'euros, un 25% més. Tot i les pèrdues, Wallapop va tancar durant l'any passat una ronda de finançament de 81 milions d'euros destinada a consolidar la seva expansió per Europa i fer créixer el negoci. En aquest sentit, el seu conseller delegat, Rob Cassedy, ha assegurat que Wallapop és una empresa "en ple creixement i immersa en un procés d'internacionalització potent".